۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۴۴۹۲۵۰
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد؛

ساماندهی ۲۷ هزار مبلغ خواهر به‌ صورت رسمی در آینده‌ نزدیک

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۱۰ هزار مبلغ خواهر به‌صورت رسمی ساماندهی شده‌اند از افزایش تعداد مبلغان خواهر به ۲۷ هزار نفر در سراسر کشور خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود رضا جمشیدی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران در جامعه الزهرا(س) با اشاره به اینکه طلبه باید علم را نه به خاطر علم بلکه به خاطر رضایت خداوند فراگیرد، گفت: طلبه باید علم و عمل خود را برای خدا خالص کند زیرا هر کس برای خدا بیاموزد و عمل کند مقرب درگاه خداوند و محبوب حضرت حق است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری حوزه‌های علمیه خواهران را پدیده‌ای مبارک در سطح کشور و جهان اسلامی قلمداد می‌کنند، ادامه داد: در حال حاضر ۴۸۲ مدرسه علمیه خواهران در سطح کشور وجود دارد و این افتخار برای جامعه الزهرا(س) است که مبدع و الگوی حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور شده و زمینه افزایش و گسترش حوزه‌های علمیه را در سطح کشور فراهم کرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با تأکید بر اینکه در حال حاضر ۷۰ هزار خواهر طلبه در رشته‌های مختلف علوم اسلامی در مدرسه‌های علمیه مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: در حال حاضر قریب به ۱۰ هزار مبلغ خواهر به‌صورت رسمی ساماندهی شده‌اند که در عرصه‌های مختلف فعال هستند و به‌زودی تعداد این مبلغان خواهر به ۲۷ هزار نفر به‌صورت رسمی افزایش خواهد یافت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جمشیدی با اشاره به اینکه در حال حاضر مبلغان خواهر به‌صورت روزانه یک‌سوم، در مدارس حضور دارند، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۳۵ موسسه قرآنی و ۴۵ سازمان مردم‌نهاد توسط خواهران طلبه در سطح کشور راه‌اندازی و فعال‌شده است.

وی افزود: همچنین طی سه سال گذشته ۶۶۷ کرسی آزاداندیشی در حوزه‌های علمیه خواهران برگزارشده است که با راه‌اندازی سطح چهار به‌زودی کرسی‌های نظریه‌پردازی نیز در سطح حوزه‌های علمیه خواهران راه‌اندازی خواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور همچنین از برگزاری ۹۷ نشست علمی و هم‌اندیشی در حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد و گفت: در حال حاضر ۷ هزار طلبه خواهر در قالب شبکه کوثر نت در فضای مجازی فعالیت پرشوری داشته و در هر گروه علمی و فرهنگی پیش از هزار طلبه خواهر فعالیت دارند که بر همین اساس باید توجه کرد که امروز حوزه‌های علمیه خواهران در فضای مجازی پیشتاز هستند و این موضوع هم از نظر تعداد و هم از نظر تولید محتوا مورد تأیید است./968/پ202/ی

 

ارسال نظرات