۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۴۴۹۴۳۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

پیروی از دین اسلام تنها راه پیروزی در جنگ نرم است

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در جنگ نرم تنها راه نجات، به سوی دین اسلام رفتن است، گفت: باید تلاش کنیم سبک زندگی خود را بر اساس اسلام قرار دهیم و این یک اصل است.
حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد،  حجت ‌الاسلام سیدجعفر مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در کارگاه آموزشی جنگ نرم و برنامه ریزی رسانه که در سالن جلسات اداره کل این استان برگزار شد، گفت: جواب جنگ نرم دشمن در حقیقت یک کلمه است و آن رفتن به سوی دین اسلام است، هیچ راه دیگری وجود ندارد چراکه از هزار و 400 سال قبل جنگ نرم بوده و در طول زمانهای مختلف تنها مدلها و شیوه های اعمال آن تغیر می‌ کند و جنگ نرم چیز تازه ای نیست.

وی با اشاره به اینکه به تعبیر امام علی(ع) باطل مانند کف روی آب است و ماندگاری با آب است نه با کف، تصریح کرد: در جنگ نرم تنها راه نجات، به سوی دین اسلام رفتن است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان حدیثی از حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی(ص) که فرمودند: خداوند تمام شرها را در اتاقی جمع کرده و قفلی بر آن زده که کلید آن قفل، دروغ است، گفت: اگر جامعه یا فردی دروغ گو شد، تمام آن شرور را دارد و این چنین است که مسلمانان نباید از شنیدن و دیدن این چیزها درس بگیرند و این در حالی است که ما باید به روز و از اتفاقات اطراف خود آگاه باشیم.

 این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه آنچه که مهم است عمل به اسلام است، خاطرنشان کرد: در روایتی از امام صادق (ع) آمده است که؛ «الْإِیمَانُ عَمَلٌ کُلُّهُ»؛ یعنی همه ایمان، عمل است و قول هم جزئی از عمل است؛ باید تلاش کنیم سبک زندگی خود را بر اساس اسلام قرار دهیم.

وی ابراز کرد: سبک زندگی های امروزی، در پوشش، معماری و حتی غذاهای امروزی، همه بر اساس زندگی غربی شکل گرفته و ما باید سعی کنیم این سبک ها را از زندگی خود دور کنیم.

حجت الاسلام مرتضوی با بیان اینکه مهمترین حوزه اعمال و تأثیرگذاری قدرت نرم بر طرف مقابل، حوزه رسانه است، اظهار کرد: بهره گیری از رسانه ها فرد را قادر می سازد تا برای تأثیرگذاری بر طرف مقابل، به اعمال قدرت بپردازد.

وی با اشاره به اینکه الگوسازی از سبک زندگی غربی، در طول تاریخ، مصداقهای گوناگونی از جنگ روانی دارد، افزود: این مهم امروز علمی تر شده و به دلیل توانایی رسانه، با قدرت بیشتری از آن استفاده می‌شود؛ یکی از مواردی که در دنیای مجازی رسانه ای که امروزه در آن زندگی می‌کنیم اهمیت دارد، الگوسازی است.

حجت ‌الاسلام مرتضوی، فریب و دست کاری در منطق مخاطب را یکی از روشهای مهم در جنگ نرم بیان کرد و افزود: مخاطب باید به این نتیجه برسد که کار را انجام دهد و راهی جز این ندارد و این زمانی است که گزینه های مقابل او آنقدر محدود شوند که هرچه را در دایره گزینشش انتخاب کند و در چنین شرایطی برای طرف مقابل، برد محسوب می شود یعنی در ظاهر تنوع هست اما راه گریزی نیست.

وی با تأکید بر اینکه نخستین کاری که در مقابله با هرگونه عملیات نرم رقیب می تواند صورت بگیرد، آگاهی بخشی است تا هم رقیب بفهمد که ما متوجه اعمال او هستیم و هم ملت خودمان این آمادگی را دریابند، خاطرنشان کرد: وقتی از طریق آگاهی دهی، مصون سازی ایجاد شود، گام بزرگی برداشته شده است؛ البته این کار، پیچیده است و در یک مقطع کوتاه، انجام شدنی نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ما باید در یک فرآیند ملت سازی شرکت کنیم، افزود: امام خمینی(ره) یک انقلاب را به پیروزی رساند اما پیش از آن، فرآیند ملت سازی را آغاز کرده بود و این یک اصل کاربردی و مهم است.

حجت ‌الاسلام مرتضوی در پایان تأکید کرد: کشوری که می خواهد برای دنیا الگو درست کند، باید از لحاظ حرکت، نمونه مطلوب و مورد پذیرش را در مرکز جهان اسلام، ایجاد و نهادینه کند./202/9457/ب1

ارسال نظرات