۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۴۴۹۴۴۹
با حضور معاون رییس جمهور؛

مراسم اختتامیه جشنواره رویش خاوران در مشهد برگزار شد

مراسم اختتامیه جشنواره رویش خاوران، تجلیل از برگزیدگان علمی، فرهنگی، هنری و قرآنی با حضور مسؤولان کشوری و استانی در مشهد برگزار شد.
همایش هیأت های محوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم اختتامیه جشنواره رویش خاوران، تجلیل از برگزیدگان علمی، فرهنگی، هنری و قرآنی با حضور سردار نجاتی، رییس بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی، حجت الاسلام باقریه، مسؤول امور نخبگان حوزه علمیه خراسان، علی وطنی، معاون توسعه و فناوری رییس جمهور ظهر امروز 23 شهریور در مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع) برگزار شد.

شاه رضایی، مدیر کل تکریم و الگوسازی بنیاد ملی نخبگان در این مراسم ضمن  گرامیداشت و یاد خاطره شهدای منا و حاح حسنی کارگر، نخبه قرآنی گفت: قرار است هنرمندان برگزیده در جشنواره های ملی و فراملی حمایت شوند.

وی با بیان اینکه آئین نامه شناسایی هنرمندان کشور به تصویب رسیده است، تصریح کرد: از هشت گرایش هنری در زیر مجموعه های تجسمی، سینمایی، صنایع دستی و دیگر هنرهای زیر مجموعه از استعدادهای برترشان در این رشته ها در قالب جایزه های سرآمدان با عنوان جایزه کمال الملک و شهید آوینی حمایت می شود.

شاه رضایی از حمایت های ویژه بنیاد ملی نخبگان از این دسته هنرمندان خبرداد و گفت: اما به دلیل کثرت و فراوانی هنرمندان در رشته های مختلف و محدودیتهای این بنیاد، کارگروه های تخصصی برای اولویت قراردادن استعدادهای برتر تشکیل می شود.

مدیر کل تکریم و الگوسازی بنیاد ملی نخبگان خطاب به برگزیدگان این جشنواره افزود: با اشاره به اتفاقاتی که امروز در فضای مجازی صورت می گیرد بهتر است هنرمندان به صورت فعالتر وارد این فضاها شوند و خودشان فضای مجازی را در دست بگیرند.

وی با بیان اینکه ابزارهنر در دست شما هنرمندان است، اظهار کرد: در واقع شما می توانید به صورت شبکه ای نخبگانی در فضای مجازی فعالیتهای خودتان را توسعه بدهید و برای اشاعه موضوعات ملی و فراملی تلاش کنید.

سرگلزایی، رییس بنیاد نخبگان خراسان رضوی در ادامه با بیان این که این بنیاد فقط یک اتاق فکر است، گفت: این دستگاه وظیفه اجرایی ندارد و کار ما اجرایی نیست در عین حال همه تلاشمان این است که برای نخبگان با کمک خیرین تسهیلاتی را ایجاد کنیم.

گفتنی است، در مراسم اختتامیه جشنواره رویش خاوران، تجلیل از برگزیدگان علمی، فرهنگی، هنری و قرآنی از 40 نفر تقدیر و تجلیل شد./202/934/ب1

ارسال نظرات