۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۴۴۹۵۲۴
رجبی دوانی:

حاکمیت ولایت توطئه های دشمنان نظام را خنثی کرد

پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: دشمنان توطئه های بسیاری علیه نظام اسلامی ایجاد کردند که یکی از آنها کشورهای قدرتمند را به زانو درمی آورد اما به برکت حاکمیت ولایت همه این امور را با پیروزی سپری کردیم.
رجبی دوانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، محمدحسین رجبی دوانی، مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام امروز در همایش غدیرخم در سالن اجتماعات دانشکده علوم قرآنی آمل اظهار داشت: دین اسلام کامل ترین و جامع ترین تعالیم الهی برای هدایت بشریت است که عرضه شد و پیامبر گرامی اسلام با آوردن دین به وظیفه رسالت خاتمه داده است اما باید راه ایشان ادامه و استمرار داشته باشد.

وی ادامه داد: خداوند نعمت و لطف خود را بعد از رسالت پیامبر گرامی اسلام در ولایت اهل بیت معصومین(ع) کامل کرده است.

رییس مرکز مطالعات حدیث دانشگاه امام حسین(ع) افزود: ولایت از جایگاه رفیعی برخوردار است و آیه 55 سوره مائده در این راستا نازل می شود که معروف به آیه ولایت است.

رجبی دوانی با بیان این که ولایت اهل بیت معصومین(ع) مائده الهی است، تصریح کرد: خداوند جایگاه ولایت را برای مردمی که نمی توانند درک صحیحی از ولایت داشته باشند آیه سوره مائده را تبیین می کند.

استاد دانشگاه افزود: مخالفان ولایت امام علی(ع) تلاش دارند فضیلتهای بی مانند این وجود را کم ارزش یا انکار کنند اما مصداق آیه سوره مائده امام علی(ع) بوده که در حال رکوع صدقه پرداخت کرده است.

پژوهشگر تاریخ اسلام ادامه داد: ولادت امام علی(ع) در خانه کعبه استثنایی بود که مقدس ترین مکان است اما برای کاستن ارزش این رخداد نقل دروغین آوردند یکی از مشرکان قبل از این امام همام در خانه کعبه به دنیا آمده است.

رجبی دوانی افزود: کندن درب قلعه خیبر  کار امام علی(ع) بود اما برای این که عظمت اقدام ایشان را کم کنند بیان کردند به نقلی کار امام علی(ع) و به نقلی کار فرد دیگری بوده است.

وی ادامه داد: تمام منابع اهل سنت قید کردند جز امام علی(ع) همه اصحاب پیامبر سابقه شرک داشتند و قرآن می فرماید کسی که سابقه شرک داشته ظالم و صلاحیت رسیدن به امامت ندارد.

رجبی دوانی بیان داشت: مسلمانان در پرتو ولایت حزب الله می شوند و در مسیر پیروزی قرار می گیرند که وجود گروه های تکفیری به سبب عدم بهره گیری از ولایت بوده که امت اسلامی تبدیل به امت حزب الله نشده است.

مدیر مرکز مطالعات حدیث ولایت دانشگاه امام حسین(ع) ادامه داد: بهره گیری از ولایت اهل بیت معصومین(ع) زمینه ساز سعادت و رستگاری می شود و به لطف الهی تابع ولایت اهل بیت معصومین(ع) هستیم و معارف دینی را از این بزرگواران گرفتیم.

رجبی دوانی با بیان این که مترقی بودن فقه شیعه به سبب آن است که آن را از اهل بیت معصومین(ع) اخذ کردیم، افزود: وقتی ولایت حاکم نشود مرجعیت آسیب دیده و زمینه ساز ایجاد مشکلات می شود.

پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به این که بهره گیری از ولایت زمینه ایجاد وحدت امت اسلامی می شود، دامه داد:  توطئه های بسیاری علیه نظام اسلامی ایجاد کردند که یکی از آن ها کشورهای قدرتمند را به زانو درمی آورده است اما به برکت حاکمیت ولایت همه این امور را با پیروزی سپری کردیم.

رجبی دوانی تصریح کرد: نظام اسلامی در پرتو ولایت و وحدت با استحکام و اقتدار ایستادگی دارد که در مقام ارزشمند و ارزنده ای قرار داریم.

استاد دانشگاه افزود: امام علی(ع) در عرصه اجرای عدالت به نحوی شایسته گام برداشته است و حکومت صاحب ولایت دلش برای سعادت همه افراد می تپد.

رییس مرکز مطالعات حدیث ولایت دانشگاه امام حسین(ع) اظهارداشت: ولایت امام علی(ع) از چنان اهمیتی برخوردار بود که اگر پیامبر گرامی اسلام ابلاغ را انجام ندهد مساوی با آن بود که رسالتش را صورت نداده است.

وی ادامه داد: اگر کسی ولایت امام علی(ع) را قبول نداشته باشد اهل شر است و فرد کافر به ولایت این امام همام در مسیر هدایت قرار نمی گیرد.

پژوهشگر تاریخ اسلام تصریح کرد: کشورهای اسلامی تا زمانی که به ولایت امام علی(ع) روی نیاورند در مسیر آسودگی قرار نمی گیرند از این رو ضرورت دارد به این امر مهم و اساسی توجه شود./202/1314/ب1

ارسال نظرات