۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۴۴۹۶۲۲
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی مطرح کرد؛

پیروی از ولایت، ضامن جلوگیری از انحراف جامعه اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین موسوی نسب‌کرمانی گفت: امروز دشمن تمام تلاش خود را برای نابودی دین اسلام و تشیع می کند، حال اگر ما در این شرایط از دستورات امامان خود، تبعیت و پیروی داشته باشیم، می توانیم نقشه های دشمنان را نقش بر آب کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا موسوی‌نسب کرمانی

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا موسوی نسب‌کرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ولایت و امامت را یکی از مباحث مهم اسلامی برشمرد و با اشاره به فرارسیدن دهه امامت و ولایت اظهار داشت: برای ولایت 25 معنا ذکر شده که در سه معنای اصلی دوستی و محبت، نصرت و سرپرستی خلاصه می شود و وقتی عنوان ولایت به میدان می آید،‌ عمدتا معنای سوم در نظر گرفته می شود.

معانی سرپرستی و ولایت

عضو هیأت علمی گروه اخلاق مؤسسه امام خمینی(ره) افزود: سرپرستی دو مفهوم اصلی دارد؛ نخست سرپرستی در نظام تشریعی زندگی بشر و دوم سرپرستی در امور تکوینی است که سنخیت تام با مقام ولایت دارد و این ولایت نیز از معصوم(ع) سرچشمه می گیرد.

وی با بیان این که امام، علم لدنی داشته و از مصالح و مفاسد امور آگاه است، ابراز داشت: وقتی امام دستوری می دهد آن را از منبع فیض الهی کسب کرده است و به همین خاطر می گوییم دانش امام از هر خطا و اشتباهی مصون است، بنابراین وقتی دستورات امام در جامعه پیاده شود پاکی و عفت را به همراه خواهد داشت و می تواند تحولات فردی و اجتماعی زیادی ایجاد کند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی نسب‌کرمانی ادامه داد: امروز دشمن تمام تلاش خود را برای نابودی دین اسلام و تشیع می کند، حال اگر ما در این شرایط از دستورات امام خود که ولایت الهی داشته و معصوم است، تبعیت و پیروی داشته باشیم، می توانیم نقشه های دشمنان را نقش بر آب کنیم و همین عشق به ولایت و عنایت امام معصوم است که در این شرایط سخت به مردم مسلمان قدرت تحمل و صبر می دهد.

امام معصوم جامعه را از انحراف نجات می دهد

وی با تأکید بر این که دشمن همواره به دنبال انحراف اسلام از مسیر اصلی خود بوده است، تصریح کرد: همه انسان ها در فطرت و ذات خود در مسیر حق هستند که گاهی نیز از آن منحرف می شود؛ این امام معصوم است که می تواند راه رسیدن به مقصد را به انسان نشان دهد و از کشیده شدن جامعه به سمت خرافات و امور غیرواقعی جلوگیری کند.

عضو هیأت علمی گروه اخلاق مؤسسه امام خمینی(ره) بیان داشت: یکی از جریان های دوران غیبت، مسأله مهدویت است که همواره با شبهات، خرافات و انحرافات زیادی همراه بوده است و دشمنان همیشه به دنبال دور کردن جامعه از واقعیت ها بوده اند به همین خاطر در دوران غیبت باید جامعه اسلامی به تبعیت از امامان معصوم(ع) خود با بصیرت و آگاهی در برابر مشکلات و سختی ها ایستادگی کرده و در مسیر حق گام بردارد./1330/ت302/ب1

ارسال نظرات