۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۴۴۹۷۶۸

ویژه برنامه‌های دهه ولایت در سومین حرم اهل‌بیت اعلام شد‌

به مناسبت دهه پرفضیلت ولایت «از عید سعید قربان تا عید سعید غدیر» ویژه برنامه‌های مذهبی و فرهنگی متعددی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.
جشن های دهه ولایت در حرم شاهچراغ

به گزارش خبرگزاری رسا از شیراز به نقل از روابط عمومی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس اظهار داشت: این ویژه برنامه‌ها در قالب سخنرانی کارشناسان مذهبی با موضوع سیره اهل‌بیت (ع) و مناقب و فضایل امام هادی(ع) و امام علی(ع)، برپایی محافل انس با قرآن و همچنین مداحی، تواشیح، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی، قرائت ادعیه و قرائت خطبه غدیر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سلامی به ویژه برنامه‌های سالروز ولادت باسعادت دهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، امام هادی(ع) در حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی‌الکاظم شاه‌چراغ(ع) اشاره و افزود: به همین مناسبت فردا پنجشنبه 25 شهریورماه، هم‌زمان با نماز مغرب و عشاء حجت‌الاسلام فرحزاد پیرامون فضایل این امام همام سخنرانی و در ادامه مهدی سماواتی نیز دعای پرفیض کمیل را قرائت می‌کند.

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با تشریح ویژه برنامه‌های عید سعید غدیر خم در این آستان مقدس گفت: دوشنبه 29 شهریورماه در شب عید ولایت، حجت‌الاسلام شهاب مرادی در مورد این عید بزرگ شیعیان و مستندات تاریخی خطبه غدیر سخنرانی کرده و مراسم مولودی‌خوانی توسط مداحان اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سلامی بیان داشت: در روز سه‌شنبه 30 شهریورماه که مصادف با این عید بزرگ است از ساعت 8 صبح خطبه غدیر محسن فرهمند آزاد با حضور زائران و مجاوران حرم مطهر قرائت می‌شود و در ادامه ویژه برنامه‌های مذهبی فرهنگی پیش‌بینی با حضور خیل زائران و مجاوران شده اجرا می‌شود.

عطر‌افشانی و گل‌آرایی حرمین مطهر احمدی و محمدی (ع)، مراسم نقاره‌زنی، اجرای تواشیح، قرائت قرآن و صلوات خاصه، آیین سلام خادم از دیگر برنامه‌های سومین حرم اهل‌بیت (ع) در عید سعید غدیر است./۹۱۹/102/ب2

ارسال نظرات