۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۴۴۹۸۱۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

پاسداری و درک غدیر مانع تکرار وقایعی نظیر عاشورا خواهد شد

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که پیام غدیر باید در همه عالم فراگیر شود، گفت: پاسداری و درک غدیر مانع از رخداد وقایعی نظیر عاشورا و غربت ولایت خواهد شد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع مدیران تبلیغات اسلامی استان در کلاردشت با تبریک فرا رسیدن دهه امامت و ولایت، با مهم ارزیابی کردن جایگاه امامت و ولایت در اسلام ناب، خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) فرمودند: «اگر کسی در حالی که امام زمانش را نشناسد و بمیرد به مرگ جاهلیت مرده است.

وی با بیان این که موضوع امامت در همه زمان‎ها اهمیت دارد، افزود: اهمیت این جایگاه در این برهه از زمان اهمیت بیشتری پیدا می‎کند، ولایت پرتوی از اهل‎بیت(ع) است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که پیام عظیم پیامبر گرامی اسلام در واقعه غدیر الهام بخش جوامع انسانی است، افزود: غدیر در آسمان، عهد معهود و در زمین، میثاق مأخوذ و جمع مشهود، عید آل محمد(ص) و اظهار سرّ مکنون الهی است که در آن وظیفه خطیر هدایت مسلمانان و بشریت از نبوت به ولایت رسید.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که غدیر یک تفکر، نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبوت حکایت می‌کند، ادامه داد: پیام بنیادین غدیر حاکمیت معارف علوی و سیاست برخاسته از ولایت بر پهنای هستی است.

وی با بیان این که غدیر روز حماسه جاوید، روز ولایت، روز امامت، روز وصایت، روز تکمیل دین و بیان حق است، خاطرنشان کرد: این واقعه عظیم اسلام روز رسیدن به حق و حقیقت است.

حجت الاسلام شکریان با تأکید براین که پیام غدیر باید در همه عالم فراگیر شود، ادامه داد: پاسداری و درک غدیر مانع از رخداد وقایعی نظیر عاشورا و غربت ولایت خواهد شد.

وی با بیان این که بها دادن به غدیر، ادای احترام به تکمیل دین و اتمام نعمت و کاشتن بذر ولایت در جان ها است، تصریح کرد: درک صحیح غدیر موجب روشن شدن مسیر حرکت انسان به سوی سعادت و کمال و رهایی از ظلمت می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از واقعه غدیر به عنوان ارزشمند ترین خاستگاه جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: مفهوم واقعی غدیر باید شاکله همه فعالیت های دینی و فرهنگی قرار گیرد.

حجت الاسلام شکریان در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن ماه محرم و همچنین اجتماع عظیم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: هدف از حرکت و حضوری پرشور و عظیم مردمی اربعین حسینی بیان ارادت به آرمان‌ها و ‏اهداف تعالی‌بخش ‏امام سوم شیعیان سیدالشهدا(ع) است و این حماسه بزرگ و عظیم پیش زمینه‌ای مهم برای آماده شدن عالم بشری برای ظهور ‏مهدی موعود(عج)، منجی ‏عالم بشریت به شمار می رود‎.‎

وی ادامه داد: اعتقاد و دلدادگی بسیارعمیق دلیلی است تا عاشقان و دلباختگان خاندان عصمت و طهارت(ع) با همه سختی ها و طاقت فرسا ‏بودن، بار این سفر را به جان بپذیرند، زیرا اصلی ترین و مهم ترین هدف این حضور عظیم، بیان ارادت مردم به ولایت بوده و ‏بیانگر پیوند ناگسستنی مردم و امت اسلام با امامت و ولایت است.‏

حجت الاسلام شکریان افزود: همه شیفتگان و دلباختگان امام حسین(ع) و آزادگانی که با تحمل مشقت و رنج سفر در کربلای حسینی و در اجتماع عظیم و ‏میلیونی اربعین حضور می یابند، فریاد پیروی از امامت را در دنیا طنین انداز می کنند تا دشمنان اسلام ‏بدانند هیچ مانع و سدی ‏نمی‌تواند میان امت، امامت و ولایت فاصله ای به وجود آورد.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: حال که این ظرفیت عظیم اربعین ایجاد شده است باید کارهای تخصصی و اقدامات عملی انجام شود و چون حساسیت هایی نیز برای دشمن ایجاد شده است آنها برای شبهه افکنی، تخریب چهره این همایش بزرگ اسلام و ایجاد اختلاف بین مسلمانان تلاش مضاعف می کنند.

وی ادامه داد: وقتی در این عظمت و شوکت اربعین برنامه ریزی ها و تلاش های ما بهتر و شایسته تر انجام شود به همان میزان  نقشه های دشمنان و استکبار و وهابیت شکسته بیشتری خواهد خورد.

حجت الاسلام شکریان خاطرنشان کرد: باید در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون اهمیت برگزاری بزرگترین پیاده روی و همایش مسلمانان جهان به ویژه شیعیان تلاش های مستمر و پیگیر انجام شود و سعی شود تا از هرگونه بروز اختلافی جلوگیری کرد.

وی با تأکید بر فرهنگ سازی رعایت آداب زیارت در بین زائران، اضافه کرد: قدردانی از خادمان و میزبانان اربعین که با وجود همه مشکلات و کمبودها شبانه روز تلاش می کنند تا به بهترین نحو از زائران اربعین پذیرایی کنند یکی از آداب زیارت اربعین است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه به برخی از موارد برنامه های اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: باتوجه به خیانت حاکمان ملعون سعودی در بستن راه حج تمتع حاجیان ایرانی، امسال خیل جمعیت زائران ایرانی اربعین حسینی نسبت به سالهای قبل بیشتر است، بنابراین برنامه ریزی های بهتر و بیشتری باید انجام شود.

وی ادامه داد: هر زائر پیامی از اربعین برای خانواده و اطرافیان خود به ارمغان می آورد و با این خیل جمعیت در اربعین بزرگترین دوره آموزش در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی در عالم هستی شکل می گیرد و این ظرفیتی است که قیام امام حسین ع و نهضت عاشورای حسینی برپا کرده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در ادامه بیان داشت:  با توجه به  افزایش جمعیت زائران  ایرانی برای سفر اربعین کمیته های مختلف در استان شکل گرفته است که از جمله این کمیته ها، کمیته فرهنگی است که برنامه های فرهنگی نظیر جمع آوری و انتشار آداب و اعمال زیارت اربعین، تولید محتوای پیامکی برای زائران، تولید نرم افزار موبایلی برای زائران اربعین، تولید کتابچه اربعین، برگزاری همایش آموزشی و توجیهی برای روحانیان از جمله برنامه های این کمیته است./950/202ب2

ارسال نظرات