۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۴۴۹۸۲۶
مسؤول مدارس معارف اسلامی صدرا استان خوزستان:

دروس حوزوی در مدارس صدرا تدریس می‌شود

مسؤول مدارس معارف اسلامی صدرا استان خوزستان با بیان این‌که در مدارس صدرای استان دروس حوزوی تدریس می‌شود از تحصیل هزار دانش آموز در 20 مدرسه استان خبر داد.
شیشه بر، مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه امیرالمؤمنین

رضا شیشه بر، مسؤول مدارس معارف اسلامی صدرا استان خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به شکل گیری مدارس صدرا در سال 1380 گفت: نخستین مدرسه صدرا در استان خوزستان به سال 1381 تأسیس و هم اکنون 20 مدرسه با حدود هزار دانش آموز در استان مشغول فعالیت هستند.

مسؤول مدارس معارف اسلامی صدرا استان خوزستان با بیان اینکه مدارس صدرا با سازمان تبلیغات هماهنگ و از طریق آن همکاری این اداره با آموزش و پرورش تأسیس شدند، ابراز داشت: در دوره اول و دوم دانش آموزان دختر و پسر در این مدارس به تحصیل اشتغال دارند و 7 دوره خروجی در این مدارس صورت گرفته است که هم اکنون در حوزه های علیمه و دانشگاه ها حضور دارند.

این مقام مسؤول به برگزاری جلسات ماهانه با مدیران مدارس صدرا اشاره و خاطرنشان کرد: سالانه یک جلسه مشترک با رؤسای سازمان تبلیغات شهرستان ها، مدیران مدارس و مدیر کل تبلیغات استان برگزار که در آن هماهنگی ها برای آغاز سال تحصیلی جدید در این مدارس صورت می گیرد.

شیشه بر با بیان اینکه دروس علوم انسانی و حوزوی در مدارس صدرا تدریس می شود، اظهار داشت: در مدارس صدرا فعالیت های دینی و پرورشی و فرهنگی پررنگ است و با توجه به فضای معنوی و دینی خانواده ها علاقه مند به حضور فرزندان برای تحصیل هستند.

وی برگزاری اردو و نشست های عقیدتی را از وظایف مدیران و فعالان مدارس صدرا عنوان کرد و افزود: در شهرستان های آبادان، اهواز، بهبهان، مسجدسلیمان و شوشتر مدرسه دخترانه و پسرانه وجود دارد؛ چنان که در اندیمشک، دزفول، شوش و ماهشهر تنها یک مدرسه وجود دارد و با توجه به ازدحام دانش آموز در دوره اول متوسطه در پی راه اندازی دوره اول مدارس صدرا هستیم./303/9456/ب1

ارسال نظرات