۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۴۴۹۸۹۹
مدیر مدرسه علمیه تبریز خبر داد؛

پذیرش ۱۵۰ طلبه در مدرسه علمیه تبریز

حجت الاسلام ناصری با اشاره به پذیرش ۱۵۰ طلبه در سال ورودی جدید در حوزه علمیه تبریز، گفت: امید است سال جاری تحصیلی سالی پر از برکت و همراه با ترقی علمی و اخلاقی حوزه های علمیه کشور به ویژه تبریز و استان باشد.
حوزه علمیه طالبیه، بازار تبریز حوزه علمیه

حجت الاسلام ناصری، مدیر مدرسه علمیه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به پذیرش ۱۵۰ طلبه در سال ورودی جدید در حوزه علمیه تبریز، اظهار داشت: امید است سال جاری تحصیلی سالی پر از برکت و همراه با ترقی علمی و اخلاقی حوزه های علمیه کشور به ویژه تبری و استان باشد.

وی با اشاره به جایگاه مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) تبریز، گفت: مدرسه علمیه ولی عصر(عج) بزرگترین مدرسه استان آذربایجان شرقی و مادر مدارس علمیه استان است، این مدرسه علمیه اهمیت بالایی در میان مدارس علمیه استان و تبریز دارد و در حقیقت بیشتر طلبه ها را در استان این مدرسه علمیه دارد.

وی با اشاره به تعداد طلاب این مدرسه علمیه، خاطرنشان کرد: مدرسه علمیه ولی عصر(عج) تبریز دارای 500 طلبه است که طلاب عزیز در ۱۰ پایه تحصیلی مشغول به علم آموزی هستند و با تلاشهای انجام شده این مدرسه علمیه در سالهای گذشته سطح سه را نیز در خود جای داده است.

وی با اشاره به مدارس اقماری تحت مدریت مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) تبریز، افزود: مدارس علمیه امیرالمؤمنین(ع)، امام صادق(ع) و سالار شهیدان جزء مدارس اقماری مدرسه ولی عصر(عج) هستند، بنابراین شهر تبریز با احتساب مدارس دیگر دارای 1000 طلبه است.

مدیر مدرسه ولی عصر(عج) تبریز ابراز داشت: طلبه مانند گلی از گلستان حوزه های علمیه است، لازم است باغبان این مدارس هر لحظه متوجه این گل باشد، طلبه از لحاظ آموزش و تهذیب که لازم است توأمان باشند باید مورد توجه و رسیدگی باشد، اساتید لازم است افزون بر مطالعه و کوشش در راستای افزایش علمی و اطلاعاتی خود، یک الگوی عملی در راستای تهذیب طلاب باشند.

وی خاطرنشان کرد: مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) در سال تحصیلی آینده در جهت پیشبرد علمی، اخلاقی و تحصیلی طلاب برنامه هایی را مدنظر دارد و امید است با اجرای این برنامه ها مدرسه ولی عصر(عج) حرکتی رو به جلو  و در مسیر هر چه بهتر شدن داشته باشد.

امام جمعه خسرو شهر اظهار داشت: حوزه ها و روحانیت تأمین کننده غذای فکری جامعه و مردم هستند و ضروری است بخش هایی از جامعه را که متولی مسأله فرهنگ هستند به دست طلاب سپرده و در ارتباط با حوزه های علمیه مدیریت شود، اما حوزه های علمیه جایگاه مطلوب خود را در این میان ندارد.

وی در پایان به جایگاه و اهمیت حوزه علمیه تبریز در قرون اخیر اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه تبریز، حوزه های علمیه پربار و خاستگاه علمای بزرگ و مراجع گرانقدری بوده است، برای بازیابی این هویت علمی و مذهبی لازم است مسؤولان و متولیان امر توجه بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه امید است منابع لازم جهت افزایش ارتباط میان حوزه ها و طلاب با جامعه تأمین شود، گفت: همه باید در ارتقای سطح کیفی و کمی حوزه های علمیه خود را مسؤول بدانیم./۸۵۴/302/ب2

 

ارسال نظرات