۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۴۴۹۹۰۷
استاد حوزه علمیه:

خبیثه بودن آل سعود ریشه قرآنی دارد

کارشناس فرهنگی با بیان این که مقام معظم رهبری آل سعود را شجره خبیثه دانستند، گفت: خبیثه بودن آل سعود ریشه قرآنی دارد.
حجت الاسلام عباس امیری فر

حجت الاسلام عباس امیری فر، کارشناس فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزای رسا، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری آل سعود را شجره خبیثه دانستند، گفت: با توجه به این که مقام معظم رهبری آل سعود را شجره خبیثه دانستند این شجره خبیثه بودن آل سعود یک ریشه قرآنی دارد.

امیری فر با اشاره به آیات 24 و 26 سوره ابراهیم ابراز کرد: خداوند در آیه 24 سوره ابراهیم می فرماید: «أَلَمْ تَرَ كَيْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِي السَّمَاءِ»؛ در اینجا کلمه ایمان را معنا می کند که می گوید مثل یک درخت پاکیزه است، اما آن کفر را قرآن می گوید شجره خبیثه و می فرماید: «وَمَثَلُ كَلِمَةٍ خَبِيثَةٍ كَشَجَرَةٍ خَبِيثَةٍ اجْتُثَّتْ مِنْ فَوْقِ الْأَرْضِ مَا لَهَا مِنْ قَرَارٍ».

وی ادامه داد: خبیثه که در مقابل اسلام قرار می گیرد اینقدر بی خاصیت هستند که سریع فرو می ریزند و آن شجره خبیثه که مقام معظم رهبری درباره آل سعود فرمودند منظور همین است.

حجت الاسلام امیری فر حادثه منا را از بی تدبیری عربستان دانست و گفت: از بی تدبیری و سوء مدیریت عربستان حادثه منا رخ داد که آل سعود حتی عذرخواهی هم نکرد و دیه ای که در تصادفات خیلی سریع می دهند آن را هم نداده اند و بعد هم مدعی هستند.

امیری فر با اشاره به بی تجربه بودن نیروهای سعودی در حادثه منا اشاره و افزود: عربستان نیروهای زبده خود را برای شیعه کشی به جنگ یمن فرستاده بودند و یک سریع نیروهای کم سن و سال و بی تجربه را برای اداره حج گمارده بود که در این حادثه حاجیان مظلومانه روی زمین افتادند و خیلی ها را حتی زنده و تشنه داخل کانتینرها انداختند.

وهابیت و بهاییت تولید انگلیس برای ضربه به اسلام

این کارشناس فرهنگی در پاسخ به اینکه وهابیت جزء چه فرقه ای از اسلام است، اظهار داشت: وهابیت اصلا جز اسلام نیست بلکه در این صد و پنجاه سال اخیر دو فرقه بهاییت و وهابیت را انگلیس برای مقابله با اسلام در درون شیعه و سنی تاسیس کرد.

امیری فر اظهار داشت: انگلیس وهابیت را از کشورهای سنی از جمله عربستان و عراق آغاز کرد و در واقع محمد بن عبد الوهاب بنیانگذار وهابیت استادش همفر انگلیسی بود، وهابیت به نوعی خود را به حنبلی ها نزدیک کرد اما در واقع خود حنبلی ها هم اینطور نیستند.

وی تاکید کرد: در واقع انگلیس به اسم وهابیت فرقه خود ساخته ای را به دین اسلام در بین اهل سنت نسبت داد و برای شیعه هم فرقه ای به نام بهاییت را درست کرد که با پیروزی انقلاب اسلامی بهاییت شکست خورد.

امیری فرد افزود: در مرام وهابیت شیعه کشی کلید ورود به بهشت است و این تفکر را الان داعشی ها نیز دارند که سرچشمه این تفکرات غربی ها می باشد تا دین رحمت را دین خشونت و مسلمانان را خشن نشان دهند.

حجت الاسلام امیری فر بهترین راه حل اداره حج را سپردن مدیریت آن به جهان اسلام دانست و گفت: بهترین راه همین پیشنهاد مقام معظم رهبری است که مدیریت حج را به کشورهای اسلامی بدهند، باید مثل سازمانی که اوپک تشکیل شده و نفت را مدیریت می کند، شبیه همین سازمانی در کشورهای اسلامی درباره حج نیز تشکیل شود و مدیریت حج را یک گروه اسلامی از همه کشورهای اسلامی بر عهده بگیرند./302/9598/ب1

ارسال نظرات