۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۴۵۰۱۲۳
آیت الله علم الهدی مطرح کرد؛

ولایتِ منهای سیاست، ولایت نیست/ رابطه با آمریکا مشکلی را حل نمی کند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به این که ولایتِ منهای سیاست، ولایت نیست، گفت: تمسک به ولایت امیرمؤمنان(ع)، تمسک به سیاست و حکومت امیرمؤمنان(ع) است
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، ضمن تبریک میلاد امام هادی(ع) و با توجه به فرا رسیدن سالروز حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه فلسطینیان در صبرا و شتیلا، به تبیین ماهیت این جنایت پرداخت.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ضمن بازخوانی علل و ابعاد گوناگون این فاجعه خونین افزود: اسراییل با یک مصوبه شورای امنیت، همراه با نیروهای چند ملیتی لبنان را اشغال کرد و در نهایت یاسر عرفات مجبور شد با همه ذلت لبنان را ترک کند، نیروهای چند ملیتی که ناظر بر اجرای این بند و تصویب بودند هم از لبنان بیرون رفتند و لبنان را در دست اسراییل ناپاک باقی گذاشتند.

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به نحوه حمله بهانه‌جویانه رژیم صهیونیستی به این اردوگاه، اظهار کرد: اردوگاهی که در آن یک دانه اسلحه پیدا نمی‌شد؛ یک سرباز فلسطینی نبود؛ فقط در اردوگاه‌ها زن و بچه زندگی می‌کردند؛ آن‌ هم پیرمردها، پیرزن‌ها، زن‌های جوان و بچه‌ها آن‌جا زندگی می‌کردند و بنا بود آن‌ها هم روزی تخلیه کنند و بروند.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: حمله اول به وسیله عوامل مزدور اسراییل، فالانژها، شروع شد و بعد نیروی نظامی اسراییل هم فالانژها را پشتیبانی می‌کردند، به فاصله دو تا سه روز در این اردوگاه‌ها 3 هزار نفر را کشتند اما کشتار تنها به صورت بمباران کردن یا به وسیله سلاح گرم نبود؛ بلکه به صورت فرد فرد انجام گرفت. این‌ها را شکنجه می‌دادند و می‌کشتند.

وی در پایان با بیان اینکه ماجرای صبرا و شتیلا تابلوی شفافی از واقعیت درندگی آمریکا است، تصریح کرد: این که یک عده می‌گویند برویم مذاکره کنیم؛ بیاییم مشکلمان را با آمریکا حل کنیم، بدانند این آمریکا همان آمریکای آن روز است، فرقی نکرده است، آن روز فالانژهای لبنان و نظامی‌های صهیونیست اسراییلی جلادهای آمریکا بودند، امروز تکفیری‌ها و داعشی‌ها جلادهای آمریکا هستند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با انتقاد شدید از کسانی که از لزوم حل مشکلات با آمریکا سخن می‌گویند، گفت: سلطه نظامی که برای او ممکن نیست اما دارد با شیطنت می‌آید، مشکل ما آمریکا نیست، آن روزی که آمریکا در این مملکت 40 هزار مستشار نظامی و غیر نظامی داشت؛ آن روزی که پنجه‌های جنایتِ آمریکا در این کشور فرو رفته بود، این مردم با سینه خشک در برابر گلوله داغ یک نظام آمریکایی شاهنشاهی ایستادند.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: جبهه مقاومتی که با محوریت ایران در منطقه تشکیل شده و تا به امروز بر آمریکا پیروز شده است، برای جلوگیری از این آدم‌کشی‌ها، جنایت‌کاری‌ها، تجاوزات شنیع و این بی‌بندوباری‌ها و بی‌رحمی‌ها آمریکا و اذناب آمریکا نسبت به نوامیس مسلمان است.

وی با اشاره به فرارسیدن عید سعید غدیر، پیروی از سیاست امیرمؤمنان(ع) را راه اصلی تبعیت از ایشان دانست و تصریح کرد: کسانی که می‌گویند «چرا عزیزان ما در سوریه و عراق جان دهند؟» اما خودشان نه رزمنده هستند و نه خانواده شهدای مدافع حرم، چرا نق می‌زنند؟

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در پایان، تصریح کرد: ولایتِ منهای سیاست، ولایت نیست. تمسک به ولایت امیرمؤمنان(ع)، تمسک به سیاست و حکومت امیرمؤمنان(ع) است. خانواده شهدای مدافع حرم، شاهد صدق این مسأله هستند./820/202/ب2

ارسال نظرات