۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۴۵۰۱۹۶
در جهت ترویج فرهنگ غدیر صورت می گیرد؛

اجرای ۲۰ ویژه برنامه همزمان با هفته امامت و ولایت در چهارمحال و بختیاری

دبیر اجرایی بنیاد بین ‌اللملی غدیر چهارمحال و بختیاری از اجرای ۲۰ ویژه برنامه همزمان با هفته گرامیداشت امامت و ولایت در این استان خبر داد و گفت: اجتماع غدیریون در روز عید غدیر، تکریم سادات و بازدید از خانواده معظم شهدا از مهمترین برنامه های بنیاد غدیر این استان است.
غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام سیدمصطفی هاشمی، دبیر اجرایی بنیاد بین ‌اللملی غدیر استان چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در نشست اعضای ستاد غدیر به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد، با بیان اینکه عید غدیر از مهمترین اعیاد اسلامی است، افزود: غدیر چتر عظیمی است که همه مسلمانان از گذشته تا ظهور امام زمان(عج) از آن منتفع شده و خواهند شد و سبب پیوند میان اسلام و احکام و حفظ ارتباط انسان با خدا و اسلام است.

وی با بیان اهمیت واقعه غدیر در زنده نگه داشتن اسلام واقعی، گفت: بحث ولایت از ابتدای نبوت پیامبر همواره از دغدغه‌ های ایشان بوده و پیامبر اکرم(ص) به دنبال فرصتی مناسب برای بیان امامت و ولایت به عنوان مغز اسلام بوده ‌اند که این فرصت در آخرین حج پیامبر(ص) فراهم آمد.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امروز غدیر در عرصه جهانی نیز در حال نهادینه شدن است، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیتهای موجود در کشور به منظور بسط و گسترش هر چه بیشتر فرهنگ غدیر در آن سوی مرزهای جغرافیایی بهره گیریم.

دبیر اجرایی بنیاد بین ‌المللی غدیر استان چهارمحال و بختیاری، فرهنگ غدیر را عامل رفع همه مشکلات و ناهنجاری های جامعه بشری دانست و تصریح کرد: اگر مفهوم متعالی و ارزشمند غدیر در جهان امروز به عنوان یک فرهنگ و گفتمان نهادینه شود، بشریت به سعادت و تعالی حقیقی دست خواهد یافت.

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه امروز باید در سایه فرهنگ غدیر در جهت وحدت امت اسلامی گام برداریم، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام تلاش می کنند با سوء استفاده از برخی مسائل، زمینه جدایی و تفرقه امت اسلام را فراهم کنند و این یک خطر جدی است.

استاد حوزه و دانشگاه پیام غدیر را نجات بخش اسلام، انقلاب اسلامی و همه مسلمانان دانست و ادامه داد: معرفی پیام غدیر باید رویکرد همه متولیان دینی کشور باشد.

وی همچنین از اجرای ۲۰ ویژه برنامه همزمان با هفته گرامیداشت امامت و ولایت در این استان خبر داد و گفت: اجتماع غدیریون در روز عید غدیر خم در مصلای حضرت امام خمینی(ره)، تکریم سادات و بازدید از خانواده معظم شهدا از مهمترین برنامه های بنیاد غدیر در هفته امامت و ولایت است.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه همزمان با روز عید غدیر خم مراسم عمامه گزاری طلاب نیز با حضور مسؤولان در شهرکرد انجام می ‌شود، ابراز کرد: همچنین واقعه غدیر با هدف گسترش فرهنگ ولایت و الگوسازی و معرفی روز بزرگ غدیر، شناساندن و معرفی سیره نبوی و ائمه معصومین(ع) و کمک به گسترش معارف الهی در جامعه بازسازی و بازروایی می ‌شود./202/9457/ب1

ارسال نظرات