۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۴۵۰۲۴۰
مدیر حوزه علمیه شهرستان هرسین:

واقعه غدیر امری زنده و جاودانه در اسلام است

مدیر حوزه علمیه شهرستان هرسین با بیان این که نباید به واقعه غدیر به صورت مقطعی و مختص به یک زمان خاص بنگریم، گفت: واقعه غدیر امری زنده و جاودانه در تاریخ اسلام است.
حجت الاسلام عبدالله قدمی

حجت الاسلام عبدالله قدمی، مدیر حوزه علمیه شهرستان هرسین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز عید سعید غدیر خم با بیان اینکه این واقعه بزرگ و مبارک در تاریخ اسلام دارای ابعاد فراوانی است، ابراز داشت: دو آیه از قرآن کریم به طور مستقیم درباره این موضوع نازل شده است و این امری بی نظیر است.

مدیر حوزه علمیه هرسین ادامه داد: مهم ترین عید در اسلام، عید غدیر است که از آن به افضل الاعیاد تعبیر شده است، هم قرآن کریم به عظمت این روز تأکید دارد و هم در روایات آمده است، مهم ترین عید نزد ما شیعیان عید غدیر است، بحث ولایت در اسلام تنها یک بحث اعتقادی نیست بلکه جنبه سیاسی نیز دارد.

حجت الاسلام قدمی یادآور شد: در واقع بدون این عید که ولایت در آن تعیین شده، اسلام ناقص می شود و بدون ولایت در واقع اسلام معنایی ندارد، همان گونه که در قرآن نیز به آن اشاره شده است «با ولایت نعمت بر مسلمین تمام شد و اسلام  کامل شد و به واقع بدون غدیر، اسلام همانند خیمه ای بدون عمود است.

این مسؤول تصریح کرد: غدیر ادامه رسالت پیامبراعظم(ص) است و آن مسیری را که پیامبر(ص) آغاز کرد، به وسیله امامتی که در غدیر اثبات شد، ادامه پیدا کرده و سنت پیامبر(ص) به واسطه ولایت امیرمؤمنان علی(ع) استمرار پیدا می کند.

مدیر حوزه علمیه شهرستان هرسین افزود: درباره تبلیغ واقعه غدیر، ملبغان قشر اثرگذار جامعه هستند و بار سنگینی بر دوش آنها است، زیرا باید مبانی دین و به ویژه مسأله اهمیت غدیر را در جامعه ترویج کرد، یکی از کارهای خوبی که در این روز سعید انجام می شود، بازسازی واقعه غدیر است که به حق کار مثبت و اثرگذاری است.

وی خاطر نشان کرد: تلاش کنیم مراسماتی که به نام عید غدیر برگزار می شود بیشتر در سمت و جهتی باشد که به صورت حرکت های مردمی انجام شود، هر زمان که مردم پای کار بیایند به طور قطع اثرگذاری و نفوذ آن عمل بیشتر می شود.

حجت الاسلام قدمی در پایان بیان داشت: تلاش کنیم سمت و جهت واقعه غدیر ختم به ظهور حضرت ولی عصر(عج) باشد، زیرا مسأله ولایت نخست از شخص گرانقدر امیرمؤمنان علی(ع) آغاز شده است و به فضل الهی به وجود نازنین امام عصر(عج) ختم خواهد شد و نیاز این مسأله این است که نباید به واقعه غدیر به صورت مقطعی و مختص به یک زمان خاص بنگریم، بلکه این واقعه امری زنده و جاودانه در تاریخ اسلام است./967/303/ب2

ارسال نظرات