۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۴۵۰۳۰۸
همزمان با میلاد امام هادی صورت گرفت؛

تلبس جمعی از طلاب به لباس مقدس روحانیت

مراسم افتتاحیه مؤسسه پژوهشی پیام امام هادی(ع) با حضور آیات عبدالنبی نمازی و کاظم صدیقی برگزار شد و جمعی از طلاب به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.
عمامه گذاری جمعی از طلاب در جشن میلاد امام هادی ع عمامه گذاری جمعی از طلاب در جشن میلاد امام هادی ع عمامه گذاری جمعی از طلاب در جشن میلاد امام هادی ع عمامه گذاری جمعی از طلاب در جشن میلاد امام هادی ع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با سالروز ولادت امام هادی(ع) مراسم افتتاحیه مؤسسه پیام امام هادی(ع) با حضور و سخنرانی آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان و آیت الله صدیقی دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر و همچنین اجرای برنامه های فرهنگی شعر خوانی و اجرای تواشیح و عمامه گذاری جمعی از طلاب جوان در سالن همایش های پژوهشگاه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین رفیعی پور، مدیر مؤسسه پیام امام هادی(ع) با تبریک میلاد امام هادی(ع) و تقدیر از حاضران ابراز داشت: هدف ما در مؤسسه امام هادی(ع) پر کردن خلأ های علمی و فرهنگی از جمله نوشتن فیلم، داستان و شعر برای کودکان و نوجوانان و تحقیق و تصحیح منابع فقهی و روایی حوزه علمیه است.

وی یکی از خلأهای مورد بحث در حوزه را این مبحث که آیا کتب علمای قدیم مانند شیخ صدوق و شیخ طوسی بیان فقه است یا این که خود عبارات هم روایات اهل بیت(ع) هستند دانست و ابراز داشت: به کوشش این مؤسسه و سالها تحقیق روی کتب این بزرگان ثابت شد که همه عبارات کتبی مانند هدایه شیخ صدوق و نهایه شیخ طوسی روایات اهل بیت(ع) هستند و خوشحالیم که این تحقیقات مورد توجه مراجع عظام تقلید هم بوده است.

حجت الاسلام رفیعی پور با بیان این که کتاب اعتقادات شیخ صدوق هم ثابت شد تمام عباراتش روایت است، گفت: الان مشغول کتاب های کمال الدین و خصال شیخ صدوق هستیم و امیدواریم زیر پرچم امام هادی(ع) بتوانیم وظیفه طلبگی خود را به خوبی انجام دهیم.

در ادامه آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران با تبریک ولادت امام هادی(ع) اظهار داشت: هدف آفرینش تمام عالم برای هدایت انسان به سمت خداوند است و این که امام علی النقی(ع) به این صفت متصف شدند به خاطر ویژگی خاص هدایت گری ایشان بوده است.

وی با بیان این که زیارت جامعه کانون هدایت در ابعاد مختلف ولایت شناسی خدا شناسی و خود شناسی است، گفت: این زیارات و عباداتی که ما انجام می دهیم همه در راستای رسیدن انسان به کمال است و به ما کیفیت بندگی و عبودیت را آموزش می دهد.

آیت الله صدیقی با اشاره به این که هر چه در عالم هست با ولایت ارزش پیدا می کند خاطرنشان کرد: تمام هیمنه استکبار و دشمنان ولایت شعار است و باید باور داشته باشیم که هیچ قدرتی فوق قدرت خداوند نیست و تنها از راه ولایت می توانیم به قدرت خداوند متصل شویم.

گفتنی است در پایان این مراسم هشت نفر از طلاب جوان حوزه علمیه به دست آیات نمازی و صدیقی عمامه بر سر گذاشتند و ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند./843/پ202/ی

ارسال نظرات