۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۴۵۰۳۲۷
آيت الله حائري شيرازي:

حج بدون ولایت الهی دین را تضعیف می کند

آیت الله حائری شیرازی با اشاره به اينكه دشمنان زير بار غدير نرفتند تا آزاد باشند و بدهکار حضرت علي(ع) نشوند، گفت: حج با ولايت الهي دين را تقويت مي‌کند و با ولايت طاغوت دين را تضعيف مي‌کند.
آيت الله محي الدين حائري شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، آيت الله محي‌الدين حائري شيرازي شنبه شب در دهمين همايش غديرانه «روي دست آفتاب» در سالن ورزشي تختي‌ كاشان، با تأکيد بر اينکه سياه و سفيد، غني و فقير از مسلمانان همه در برابر اميرمؤمنان(ع) براي پرداخت حقوق بيت‌المال يکسان بودند، گفت:ثروتمندان به‌ آن حضرت مي‌گفتند چرا ما را با سياهان فقير از بيت‌المال يکسان پرداخت مي‌کنيد.

وي با اشاره به‌ اينکه تمام عبادات با ولايت علي(ع) قابل قبول است، گفت: ولايت الهي از طريق نماز انسان را متواضع و از ظلمت به نور مي‌رساند و ولايت کفر انسان را متکبر و از نور به ظلمت رهنمون مي‌كند.

آيت الله حائري شيرازي، اخلاص را حاصل نور ولايت الهي و روزه داري همراه با ريا را نتيجه ولايت طاغوت براي انسان دانست و گفت: اخلاص با نور ولايت از طريق روزه مانند روشني برق به کمک چراغ است.

وي با اشاره به اينكه در آن زمان زير بار غدير نيز نرفتند تا آزاد باشند و بدهکار حضرت علي(ع) نشوند، اضافه كرد: حج نيز با ولايت الهي دين را تقويت مي‌کند و با ولايت طاغوت دين را تضعيف مي‌کند.

استاد درس اخلاق حوزه علميه قم، ولايت خدا با جهاد را عامل عزت و  همچنين ولايت با طاغوت را سبب ذلت براي انسان دانست و يادآورشد: جهاد داعشي به دليل اينكه  همراه  با ولايت طاغوت است اسلام را در جهان ذليل کرده‌است.

به گفته وي، ولايت الهي انسان را به خير و سعادت و جميع خوبي‌ها مي‌رساند و ولايت طاغوت انسان را از نور به ظلمت و تباهي مي‌برد.

آيت‌الله‌حائري شيرازي در ادامه با اشاره به مباحث معرفتي خودشناسي و معاد و ‌مبحث قرآني آيه «بسم الله الرحمن الرحيم»، گفت: تمام 124 هزار پيغمبر و کتاب‌هاي آنها در قرآن و تمام قرآن در سوره حمد و تمام حمد در آيه بسم الله الرحمن الرحيم فشرده و جمع شده و تمام بسم الله الرحمن الرحيم در رحمان و رحيم فشرده شده‌است.

استاد اخلاق حوزه علميه قم يادآور شد: رحمان، رحمت ابتدايی و  آزمايشي الهي براي همه و رحيم، رحمت انتهايي و پاداش درستکاران است.

آيت‌الله‌حائري شيرازي با تأکيد بر اينکه ابليس از رحمت رحيمي خدا نصيب و بهره اي ندارد، گفت: گوش، چشم و ساير اعضا و جوارح بدن، عمر، عزت و توانايي، ثروت و موقعيت اجتماعي، عقل و فهم، توانايي‌، حافظه و استعدادها همه و همه از رحمت رحماني خدا براي افراد است.

وي اين عالَم را لبريز از رحمت رحماني خداوند دانست و خاطرنشان‌کرد: رحمت رحيمي خداوند گرفتني است و خدا آن را  به بها به بندگانش ميدهد.

استاد درس اخلاق حوزه علميه قم يادآور شد: جايگاه غدير از رحمت رحيمي خدا است و انبيا براي اين آمدند تا انسان را از رحمت رحماني خدا به رحمت رحيمي پروردگار برسانند.

آيت‌الله‌حائري شيرازي اظهار داشت: يكصد و بيست و چهار هزار پيغمبر خدا با کتابهايشان براي اين مبعوث شدند که چگونگي به دست آوردن رحمت رحيمي خداوند را به انسانها آموزش دهند.

وي با اشاره به اينکه يكصد و بيست و چهار هزار پيغمبر خدا با کتابهايشان در بين رحمانيت و رحيميت پروردگار هستند، تصريح کرد: ابزار کسب رحمت رحيمي خدا عقل و بصيرت با نقش شناخت خوب و بد است.

شايان ذکر است، دهمين همايش غديرانه «روي دست آفتاب» به همت مجمع فرهنگي الغدير کاشان، شنبه و يكشنبه شب 27 و  28 شهريور در سال جهان پهلوان تختي کاشان براي خانواده‌هاي کاشاني به ويژه با حضورسادات بني الزهرا(س) در اين شهرستان با برنامه‌هاي متنوع و سخنراني‌هاي اساتيد درس اخلاق حوزه علميه قم آيت الله محي الدين حائري شيرازي و حجت الاسلام والمسلمين مرتضي آقا تهراني برگزار مي‌شود./1307/202/ب2

ارسال نظرات