۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۴۵۰۵۰۹
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری:

غدیر طلوع نعمت ولایت است

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری در حرم امام رضا(ع) گفت: غدیر وقتی است که خورشید امیرمؤمنان علی(ع) در عالم طلوع کرد اما حجاب سقیفه روی این نور پرده انداخت و با ظهور امام زمان(عج) پرتو امیرمؤمنان عالم را روشن می کند.
آیت الله میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم، شب گذشته در جمع زائران و مجاوران رضوی اظهار کرد: امامان برای شفاعت و دستگیری ما آمده اند، تا ما را از جهنم نجات دهند و به بهشت ببرند، بهشتی شدن یعنی موحد شدن؛ در وجود انسان موحد هیچ صفت رذیله ای چون بخل، حسد، عجب و غرور نیست، امامان آمده اند که ما از شرک و غفلت نجات پیدا کنیم.

وی افزود: اگر خود را به امام برسانیم و با ایشان همراه شویم امام ما را به سمت خدا می برد، با شفاعت، هدایت و دستگیری ما را قدم به قدم به خدا نزدیک می کند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری تصریح کرد: خاصیت رسیدن به امام نورانی شدن است، آدم همه چیز را در پرتو نور امام می بیند و حجابها برداشته می شود، همه چیز در دنیا برای او آیه و نشانه الهی می شود و نه تنها دنیا بلکه باطن دنیا را هم می بیند.

وی با بیان اینکه وظایف متعددی برای ما نسبت به امام در قرآن مطرح شده است، عنوان کرد: نخستین وظیفه ما تسلیم محض بودن است به این معنا که به هر آنچه گفته اند عمل کنیم، اگر تسلیم امام شویم قدمهای بعدی برداشته می شود در واقع خداوند راه را هموار می کند.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم تأکید کرد: باید با تمام اعضا و جوارح خود تسلیم امام باشیم، فکر و فهم ما نیز باید تسلیم امام باشد در این صورت فکر ما نورانی می شود، همه قوای ما از نور و بیان امام سهم دارند از این رو گفته شده است که نور ایمان از قلب مؤمن آغاز و پس از آن در اعضا و جوارحش منتشر می شود.

وی بیان کرد: مقدمه تسلیم صلوات است که آدم را تطهیر می کند؛ صلوات خدا بر محمد(ص) پاک کردن نبی اکرم است و صلوات فرستادن ما اقرار به طهارت و کمال پیامبر(ص) است

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری خاطرنشان کرد: اگر انسان تسلیم معصوم نشود، خدای متعال تطهیرش نمی کند اما با تسلیم شدن از رزایل اخلاقی، شرک و غفلت پاک می شود.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم خاطرنشان کرد: نور امام همان ایمان است و ایمان چیزی جز حب امام نیست، اگر کسی اهل تسلیم شد قلب او را نورانی می کنند، نور امام از خورشید روشن تر است باعث می شود آدمی باطن و ملکوت عالم ببیند.

وی با بیان اینکه محبت امام اکسیر اعظم است اگر به کسی خورد او را اصلاح و تغییرش می دهد عنوان کرد: طبق روایتی عبدی به مرحله محبت و ولایت ما نمی رسد مگر اینکه خدای متعال قلبش را تطهیر  کند، دوست داشتن  امام سرمایه بزرگی است که به هرکسی داده نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری مطرح کرد: غدیر وقتی است که خورشید امیرمؤمنان علی(ع) در عالم طلوع کرد، در روایات از شمس به امام علی(ع) تفسیر شده است بنا بود امام بیاید و ما به نور امام خود برسیم اما حجاب سقیفه روی این نور پرده انداخت.

وی افزود: امام رمان(عج) که ظهور کنند پرتو امیرمؤمنان عالم را روشن می کند، همه باید نورانی می شدیم اما فعلا در حجاب هستیم، در دوران غیبت حفظ ایمان کار سختی است؛ تسلیم بودن و در مقابل فتنه ها و شبهه ها سرخم نکردن و دنبال امام حرکت کردن، کار سخت عصر غیبت است./201/1308/ب1

ارسال نظرات