۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۴۵۰۵۶۷
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار:

واقعیت دین در گرو شناخت حقیقت غدیر است

آیت الله فاضل لنکرانی شناخت واقعیت دین را در گرو شناخت غدیر دانست و گفت: ولایت کلید همه عبادت ها است و اگر کسی ولایت نداشته باشد نماز مورد قبولی ندارد.
آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از ائمه جماعات سادات استان قم با حضور در  در دفتر  آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی با این استاد درس خارج دیدار و گفت‌وگو کردند.

آیت الله فاضل لنکرانی در این دیدار ضمن تبریک به مناسبت عید سعید غدیرخم، اظهار داشت: باید حقیقت این عید بزرگ شناخته شود چراکه اگر حقیقت غدیر شناخته نشود، واقعیت دین شناخته نخواهد شد چرا که غدیر با دین پیوند ناگسستنی دارد.

امامت از اصول دین است نه فروع دین

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، با اشاره تلاش برخی افراد مبنی بر این که امامت را جزء فروع دین قرار دهند، ابراز داشت:  اما این مسأله اشتباه است چرا که با توجه به آیه 5 سوره مائده امامت از اصول دین و مایه تکمیل رسالت پیامبر شمرده شده است. 

وی افزود: به خاطر همین مطالب است که می گوییم ولایت کلید همه عبادت ها است و اگر کسی ولایت نداشته باشد نماز مورد قبولی ندارد، بنابراین باید بر روی مسأله ولایت به عنوان یک اصل نگاه کرد. 

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به این که در اسلام حکومت وجود دارد، ابراز داشت: با توجه به این که پیامبر و امیرمؤمنان در مدت عمر خود حکومت نیز داشتند بنابراین در اسلام حکومت وجود دارد و باید بعد از دوران ائمه نیز ادامه داشته باشد که همین مسأله ولایت فقیه را اثبات می کند.

ولایت و حکومت شعار اصلی اسلام است

وی مسأله غدیر را نشانه حکومت اسلامی دانست و تأکید کرد: این که پیامبر فرمود هرکس من مولای او هستم علی(ع) مولای او است نمی تواند به معنای دوست داشتن باشد بلکه حضرت از این جریان به دنبال مسأله مهمتری بودند، بنابراین ولایت و حکومت شعار اصلی اسلام است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این که غدیر عید همه بشریت، مسلمین و شیعیان است، عنوان کرد: تجلی غدیر در حکومت حضرت مهدی(عج) است و ان شاءالله تحقق غدیر برپایی حکومت مطلقه امام زمان(عج) خواهد بود./1330/پ202/ی

ارسال نظرات