۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۴۵۰۵۹۰
مسؤول دبیرخانه کانون مساجد لرستان خبر داد؛

برگزاری جشنواره امام المتقین در کانونهای مساجد لرستان

مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی وهنری مساجد لرستان با اشاره به اینکه جشنواره سراسری امام المتقین(ع) به همت کانون مساجد استان و با حمایت کانون مساجد کشوری در حال برگزاری است، گفت: این جشنواره در دو بخش خصوصی و عمومی برگزار می شود.
مسؤول دبیرخانه کانون مساجد لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سیدعلی موسوی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره سراسری امام المتقین(ع)، گفت: ترویج معارف ناب علوی در حوزه های اعتقادی و عملی، آشنایی مخاطبان با فضائل و مناقب امیرمؤمنان(ع) محورهای برگزاری این جشنواره است.

وی افزود: شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی در نهج البلاغه و شناخت ابعاد سبک زندگی اسلامی از نهج البلاغه از دیگر محورهای برگزاری این جشنواره ملی است.

مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به اینکه جشنواره امام المتقین(ع) در دو بخش عمومی و تخصصی برگزار می شود، عنوان داشت: بخش عمومی جشنواره در طول سال برگزار می شود.

وی بیان داشت: بخش تخصصی این جشنواره سراسری نیز از دوم اردیبهشت، مصادف با میلاد  مولای متقیان امام علی(ع) آغاز شده و تا عید غدیر ادامه داد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه بخش تخصصی این جشنواره در سال جاری خطاطی بوده است،ادامه داد: آثار ارسال شده از سراسر کشور در این بخش داوری و نفرات برگزیده هر بخش از طریق دبیرخانه دائمی جشنواره معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به برگزاری قرائت زیارت امین الله در سطح مساجد و کانونها یادآور شد: قرائت زیارت امین الله درایام منتسب به امام المتقین حضرت علی(ع)، ولادت و شهادت آن حضرت و عید سعید غدیر به ویژه در روزهای یکشنبه، روز زیارتی حضرت علی(ع) برگزار می شود.

مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد لرستان زمینه سازی در راستای اندیشیدن در مفاهیم والای کتاب بسیار ارزشمند نهج البلاغه، خطبه غدیر و زیارت امین الله را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

وی تصریح کرد: بسترسازی برای جوانان جهت پذیرش امام علی(ع) به عنوان الگوی انسان کامل، شناخت بیشتر و عمیق تر حضرت علی(ع) و نشر معارف علوی در فضای مجازی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

گفتنی است، چهارمین جشنواره سراسری امام المتقین(ع) به همت دبیرخانه کانونهای فرهنگی وهنری مساجد لرستان و با حمایت ستادعالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور از دوم اردیبهشت ماه در سراسر کشور آغاز شده است و تا عید غدیر ادامه دارد./9459/203/ب2

ارسال نظرات