۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۴۵۰۶۶۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی:

19 هزار حافظ قرآن کریم در آذربایجان‌شرقی تربیت می‌شوند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی از اجرای طرح تربیت 19 هزار حافظ قرآن کریم در سراسر استان خبر داد.
حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی عصر امروز در محفل انس با قرآن و تجلیل از قاریان نمونه و ممتاز مراغه که در مسجد امامزاده سیدمحمد برگزار شد، اظهار داشت: طرح تربیت حافظان قرآن کریم در مقاطع مختلف سنی اجرایی می شود.

وی با بیان این‌که با هدف افزایش سواد قرآنی 19 هزار حافظ قرآن کریم در آذربایجان‌شرقی آموزش می‌بینند، خاطرنشان کرد: آموزش این تعداد حافظ و قاری قرآن کریم با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که تربیت حافظان قرآنی زیر نظر 150 مربی و در 21 شهر استان انجام می‌شود، گفت: دوره‌های تربیت حافظ قرآن در مراغه نیز با حضور یک هزار و 200 نفر در حال برگزاری است که امیدواریم گستره این طرح در مناطق روستایی نیز باشد.

حجت الاسلام مصائبی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که همزمان با عید سعید غدیر خم، سه محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی برگزار می‌شود، افزود: ویژه برنامه های عید غدیر در سراسر امامزادگان و بقاع متبرکه استان با هدف معرفت‌افزایی و بصیرت‌بخشی به عموم زائران برگزار می شود.

وی عید غدیر را بزرگترین عید تمام ادیان و حاصل تلاش همه پیامبران الهی دانست و گفت: غدیر خم نقطه عطف تکمیل‌کننده رسالت پیامبراکرم(ص) و همچنین ادامه این رسالت تا قیامت است، نباید در ویژه برنامه های گرامیداشت عید غدیر تنها به افرادی که سید هستند، توجه شود، بلکه این عید روز تبسم به مؤمنان و عید بزرگ همه مسلمانان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که غدیر، یعنی تداوم ولایت‌الله و ولایت رسول با ولایت مؤمنان است، گفت: واقعه غدیر نقش بسزایی در سرنوشت و تعیین مسیر آینده اسلامی داشته است، باید به این مسأله تأکید فراوان شود؛ زیرا اصل و فلسفه غدیر نتیجه زندگی و سعادت بشری را مشخص می‌کند.

حجت‌الاسلام مصائبی در تشریح فلسفه غدیر، گفت: با تأمل در این روز می‌توان به نیاز بشر به یک رهبر مدبر و آگاه پی برد تا آن‌ها را از سردرگمی و بی‌هدفی رهایی بخشد، رسالت تمامی ادیان و فرستادگان الهی بر مبنای غدیر بوده است، با توجه به روایات و کتب اهل سنت دیده می‌شود آن‌ها نیز غدیر را قبول دارند.

گفتنی است،‌ در پایان این مراسم از 25 نفر قاری نمونه مسابقات استانی و کشور قران مراغه، اساتید نمونه قرآن تجلیل و جمعی از معلمان و دانش‌آموزان سادات تجلیل و قدردانی شد./935/202/ب2

 

ارسال نظرات