۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۴۵۰۶۷۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

غبار غربت از چهره غدیر زدوده شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه متأسفانه بر چهره غدیر غبار غربت نشسته است، گفت: باید همه مردم و متولیان فرهنگی و مذهبی جامعه تلاش کنند عید غدیر و فلسفه آن را از غربت خارج کنند.
حجت الاسلام یعقوبی - نشست غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع مسؤولان فرهنگی استان، با گرامیداشت فرا رسیدن عید غدیر، اظهار کرد: عید غدیر از اعیاد بزرگ دین مبین اسلام است اما متأسفانه این عید حتی در بین شیعیان هم غریب است.

وی با بیان اینکه غدیر عید کمال دین، انسانیت و رشد است، ادامه داد: با وجود این اکنون بر چهره غدیر غبار غربت و مظلومیت نشسته؛ ازاین‌رو همه مردم و مسؤولان فرهنگی و مذهبی وظیفه دارند برای زدودن غبار از چهره غدیر تلاش کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: غدیر اثبات کرد که در دین مبین اسلام دیانت، سیاست و معنویت از هم جدا نبوده و اسلام بدون ولایت پذیرفتنی نیست.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: اسلام ناب محمدی، ولایت فقیه و انقلاب و نظام اسلامی ما همه از غدیر نشأت گرفته‌اند؛ ازاین‌رو می‌توان گفت ما در کشور خود وارث نبوت و امامت هستیم.

به گفته وی غدیر نماد امامت، رسالت و جامع تمامی ارزشها و اسلام ناب بوده و همه وظیفه داریم برای پاسداری از نعمت امامت و ولایت همواره در صحنه باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه اهمیت موضوع ولایت بسیار زیاد است، اضافه کرد: ریشه ولایت فقیه به غدیر می‌رسد و ملتی که دین و زندگی خود را در سایه رهبری و ولایت تنظیم کند، همین دنیا هم برای او بهشت است.

استاد خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بر اساس روایات اسلامی هر جا اتحاد، همدلی و مهربانی باشد رحمت و بهشت هم محسوب می‌شود اما تخریب و اختلاف زمینه‌ساز زندگی جهنمی است.

وی با بیان اینکه می‌توان نمونه بهشت و جهنم را در همین دنیا هم دید، ادامه داد: جامعه متحد و ولایی شعبه‌ای از بهشت بوده که به فضل الهی و به برکت نعمت ولایت فقیه امروز ایران اسلامی از مصادیق این روایت اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه اسلام بدون ولایت پذیرفته نمی‌شود، تصریح کرد: نعمت ولایت است که سبب می‌شود جامعه اسلامی مقتدر شده و در برابر دشمنان ایستادگی کند./202/9314/ب1

ارسال نظرات