۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۴۵۰۶۹۰
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای آزاد اسلامی مازندران:

غدیر خم ظرفیت مهمی برای ایجاد وحدت در جهان اسلام است

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر ظرفیت مهم غدیر خم برای ایجاد وحدت در جهان اسلام، گفت: پاسداشت غدیر خم نه تنها خللی به وحدت جهان اسلام وارد نمی سازد بلکه یک محور بزرگ برای وحدت جهان اسلام است.
سید حسین ابراهیمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام سید حسین ابراهیمیان، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای آزاد اسلامی مازندران، امروز در جشن عید غدیر در مصلای بابل، با بیان ظرفیت غدیر برای وحدت در امت اسلامی، گفت: برخلاف تصور برخی  از افراد، بزرگداشت و معرفی واقعه غدیر می تواند ظرفیت بزرگی برای وحدت در میان امت اسلامی شود.

وی با بیان برخی از این دلایل، افزود: روایات زیادی از منابع معتبر اهل تسنن درباره واقعه غدیر وجود دارد که بسیاری از آنها در کتاب ارزشمند الغدیر علامه امینی ذکر شده است.

استاد حوزه و دانشگاه ابعاد محوریت واقعه بزرگ غدیر را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: پاسداشت غدیر خم نه تنها خللی به وحدت جهان اسلام  وارد نمی سازد، بلکه برعکس این تصور، عید غدیر خم می تواند یک محور بزرگ برای وحدت جهان اسلام و همه ی مسلمانان اعم از شیعه و سنی باشد.

وی با تأکید بر این مطلب که عید غدیر خم جزئی از پیکره اسلام است، خاطرنشان کرد: یکی از ابعاد مغفول در بین تشیع، عدم معرفی درست و کامل کتاب ارزشمند نهج البلاغه برای جهانیان است، زیرا این کتاب ارزشمند گنجینه ای بی نظیر برای شناخت حقیقت جایگاه رفیع امامان معصوم و به ویژه مولای متقیان برای جهانیان است.

حجت الاسلام ابراهیمیان با اشاره به اعتراف یکی از اندیشمندان مسیحی درباره کتاب نهج البلاغه، تصریح کرد: وقتی اندیشمندی مسیحی مانند جرج جرداق حدود 200 بار کتاب نهج البلاغه را مورد مطالعه قرار می دهد، آن وقت بسیاری از ما حتی یکبار این کتاب ارزشمند را که حاوی بیانات ارزشمندی از امیرمؤمنان(ع) است را مورد مطالعه کامل قرار نداده ایم.

وی افزود: اگر نهج البلاغه امیرمؤمنان(ع) و سیره ایشان به بشر عرضه شود، بشر به حقانیت امام علی(ع) پی خواهد برد.

استاد حوزه علمیه بابل با اشاره به اعمال سفارش شده در عید سعید غدیر، گفت: بر اساس روایات برای روز و شب عید غدیر شانزده عمل سفارش شده است که یکی از مهمترین آنها برگزاری جشن های باشکوه به مناسبت این عید سعید است.

وی با تأکید بر احیای فرهنگ غدیر و ترویج آن در سطح جامعه، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین پیام های واقعه غدیر توجه به ولایتمداری و جایگاه ولایت برای استوار ماندن جامعه اسلامی و جلوگیری از تفرقه در بین امت اسلامی است.

حجت الاسلام ابراهیمیان با بیان این مطلب که در ارتباط با عید غدیر خم هنوز کاری شایسته و قوی در این عصر صورت نگرفته است، تصریح کرد: جامعه امروز نیازمند تبیین سیاسی و اعتقادی غدیر خم برای جامعه است زیرا ولایت فقیه در ادامه ولایت اهل بیت(ع) و امیرمؤمنان(ع) است.

وی افزود: انقلاب اسلامی برگرفته از مفهوم غدیر خم است، زیرا ولایت به عنوان مفهوم اصلی پیام غدیر خم، ستون و شاکله اصلی جمهوری اسلامی شناخته می شود./1313/202/ب2

ارسال نظرات