۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۴۵۰۷۲۰
آیت‌الله مهمان‌نواز:

موضوع غدیر و ولایت مهم‌ترین مسأله جهان اسلام است

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز موضوع غدیر و ولایت مهم‌ترین مسأله جهان اسلام است؛ زیرا مابقی مسائل جامعه اسلامی در واقعه و فلسفه غدیر ریشه دارند.
آیت الله مهمان نواز- غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، شامگاه دوشنبه در دیدار با شماری از مسؤولان فرهنگی استان که به مناسبت عید غدیر برگزار شد، با گرامیداشت فرا رسیدن عید غدیر خم، اظهار کرد: عید غدیر در واقع مهم‌ترین و بزرگ‌ترین موضوع در جهان و جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه به تبع آن بزرگ‌ترین مسأله در نظام اسلامی هم موضوع ولایت است، ادامه داد: ولایت ائمه اطهار(ع) و ولایت فقیه ریشه در غدیر داشته و در واقع اساس و پایه نظام اسلامی بر فلسفه غدیر استوار است.

آیت‌الله مهمان‌نواز با اشاره به اینکه موضوع غدیر و ولایت مهم‌ترین مسأله دنیای اسلام محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: به فضل الهی موضوع ولایت روز به‌ روز در دنیا شناخته‌تر شده و درخشش آن در جامعه اسلامی افزایش می‌یابد.

به گفته عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری همه مسائل دنیای اسلام به‌ نوعی ریشه در غدیر و فلسفه آن دارند و نور غدیر و نعمت ولایت است که بر همه جهان می‌تابد.

وی با بیان اینکه پیروی از ولایت تنها راه نجات و عامل سعادتمندی در دنیا و آخرت است، اضافه کرد: افرادی که می‌خواهند راه درست را انتخاب کرده و به سعادت برسند بایستی ولایت را معیار اعمال و رفتار خود قرار دهند.

آیت‌الله مهمان‌نواز تصریح کرد: ملت مسلمان ایران و آزادگان جهان باید رهبری را ملاک و معیار خود قرار داده و ببینند رهبری چه رهنمود و اندیشه‌ای را تشریح و تبیین می‌کنند تا بر اساس آن حرکت کنند.

وی با بیان اینکه اگر بر مبنای فرمایشات و رهنمودهای ولی فقیه رفتار کنیم بسیاری از مشکلات جامعه مرتفع می‌شود، خاطرنشان کرد: همه مردم و مسؤولان باید تلاش کنند در عمل ولایتمدار باشند وگرنه اگر قرار باشد مدعی پیروی از ولایت باشند و در مسیر دیگری حرکت کنند، انقلابی نخواهند بود.

نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اسلام آزادی در چهارچوب قوانین الهی را می‌پسندد، اضافه کرد: آزادی بدون قید و شرط به هیچ عنوان در دین مبین اسلام جایگاه ندارد.

آیت‌الله مهمان‌نواز اظهار کرد: افرادی که مدعی هستند غرب در آزادی کامل زندگی می‌کند باید بدانند آزادی که با هوای نفس همراه باشد را حیوانات زودتر و بهتر از آنها به دست آورده‌اند./9314/202/ب2

ارسال نظرات