۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۴۵۰۷۳۹
آیت الله نجم الدین طبسی:

دشمن به دنبال نابودی فرهنگ غدیر و عاشورا است

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه گفت: مقصود امروز دشمنان نابودی فرهنگ عاشورا و غدیر و تلاش در راستای عدم انتقال سینه به سینه این فرهنگ به نسل های آینده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین نجم الدین طبسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله نجم الدین طبسی، مدرس سطوح خارج حوزه علمیه، شب گذشته در نهمین اجلاس بزرگداشت غدیر، غدیر را تجلی سنت الهی در خالی نبودن زمین از حجت خداوند دانست و گفت: بی شک تاکید 23 ساله پیامبر گرامی اسلام(ص) در موقعیت های مناسب به سبب آگاهی ایشان از اتفاقات پس از رحلت بود.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خراسان پافشاری ائمه بر احیای عاشورا و غدیر را به دنبال تلاش برخی ها در راستای امحاء این دو واقعه گرانقدر دانست و فزود: عاشورا و غدیر دو نقطه عطف در باورهای بشریت هستند که اگر این اصرار نبود، دستهای پشت پرده در انحراف به ثمر می نشست.

آیت الله نجم الدین طبسی پافشاری بر عاشورا و غدیر را از دلایل گسترش تشیع عنوان کرد و تلاش مردم را در سال 352 هجری متمرکز بر ترویج فرهنگ غدیر و عاشورا دانست.

وی با بیان این که سال 353 هجری سلفی ها، جان مردم را هدف قرار داده و قصدشان نابودی تشیع بود، گفت: بدون شک گسترش تشیع در شرق و غرب جهان هستی حاصل ادامه عاشورا و غدیر است.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه با بیان این که هرگز زمین از حجت خداوند خالی نمی ماند، آسمان ها و زمین را از لحظه خلقت و آفرینش همراه با حجت خداوند عنوان کرد.  

امنیت امروز جهان حاصل حضور مهدی موعود(عج) است

آیت الله نجم الدین طبسی با بیان این که اگر یک روز زمین بدون امام بماند، دهان باز کرده و اهلش را در خود فرو می برد، تصریح کرد: اگر امروز بشریت از عذاب الهی در امان اند، به سبب ارزش و شانیت وجود امام معصوم است و حجت امروز جهان حضرت ولی عصر(عج) است.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه با بیان این که انتخاب ائمه اطهار با رأی نیست، گفت: حضور امام و حجت در هر دوران از سنت های حق تعالی است و امروز با ملاحظه خطبه غدیر در می یابید که در آن چندین بار بر بیان ویژگی های حضرت مهدی(عج) تاکید صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تمام انبیای الهی از ابتدای خلقت جهان هستی به آمدن مهدی موعود که پس از آن حجتی نیست، ماموریت یافته اند و امروز حجت حاضر، حضرت ولی عصر(عج) هستند.

آیت الله نجم الدین طبسی مقصود عده ای از برنامه چینی در راستای انحراف از اخلاق اسلامی را مبارزه با مهدی موعود(عج) دانست و گفت: هیچ بشری توان مقابله با او را ندارد.

مقصود امروز دشمنان نظام نابودی فرهنگ غدیر و عاشورا است

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه مقصود امروز دشمنان را نابودی فرهنگ عاشورا و غدیر و تلاش در راستای عدم انتقال سینه به سینه این فرهنگ به نسل های آینده عنوان کرد.

وی با بیان این که باید با شنیدن صدای تشیع، عامل انتقال پیام غدیر به نسل های آینده باشیم، گفت: امروز عده ای پشت پرده، در حال برنامه چینی و طراحی پروژه در راستای تحویل جنس تقلبی به جامعه ایمانی هستند که باید مراقب دسیسه آنان باشیم./201/864/ب1

ارسال نظرات