۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۴۵۰۸۰۵
امام جمعه کوهبنان:

اعتقاد به ولایت جزء نخستین اهداف غدیر است

امام جمعه کوهبنان با بیان اینکه عید غدیر خم یکی از اعیاد سرنوشت ساز برای امت اسلامی است، گفت: کسانی که اعتقاد به غدیر و ولایت امام علی(ع)دارند باید زمینه آن حرکت بسیار بزرگ و با معنویت را انجام دهند و اعتقاد به ولایت جزء نخستین اهداف غدیر به شمار می رود.
غدیر

حجت الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: عید غدیر خم یکی از اعیاد سرنوشت ساز برای امت اسلامی است و اگر اهداف این عید زمانی تحقق پیدا کند، عدالت همه عالم را فرا خواهد گرفت و با ظهور امام زمان(عج) اهداف این عید به طور کامل تحقق می یابد.

وی بیان کرد: کسانی که اعتقاد به غدیر و ولایت امام علی(ع)دارند باید زمینه آن حرکت بسیار بزرگ و با معنویت را انجام دهند و اعتقاد به ولایت جزء نخستین اهداف غدیر به شمار می رود.

حجت الاسلام جعفری بیان کرد: بعد از آن هم عمل به دستورات ولایت است و باید با دشمنان اسلام دشمن باشند و با دوستان اهل بیت(ع) دوستی داشته باشند و از آنان به عنوان الگو و پیشوای خود استفاده کنند.

امام جمعه کوهبنان تصریح کرد: در جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) ادامه دهنده راه امامت و ولایت با حمایت همه جانبه مردم بودند و بعد از ایشان نیز در حال حاضر مقام معظم رهبری ادامه دهنده این راه هستند و با لبیک به فرمایشات ایشان این راه ادامه داشته و خواهد داشت.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: اگر پیام غدیر که همان تبعیت از مقام معظم رهبری است عملی شود؛ قطعا مشکلات اقتصادی که گریبانگیر جامعه است و نابسامانی های اقتصادی، سیاسی و غرب گرایی و اختلاسهایی که در جامعه وجود دارد دیگر به وجود نمی آید.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: روزی که امیرمومنان علی (ع) به امامت منصوب شد، روزی بود که تمام کفر مأیوس شدند، زیرا نتوانستند بر مسلمانان مسلط شوند و دین اسلام را از بین ببرند.

امام جمعه کوهبنان با بیان اینکه خداوند پشتوانه غدیر است، افزود: بنابراین مومنان نباید از دشمن بترسند، اگر رحمت و مودتی دستور داده شده بین امت اسلامی است، اما باید در مقابل کفر با تمام وجود ایستادگی کرد.

حجت الاسلام جعفری با تأکید بر اینکه اگر کسی امامت را قبول نداشته باشد، اسلام ندارد، خاطرنشان کرد: برترین دین نزد خداوند اسلام است و این نکته‌ همیشه مد نظر حضرت امام خمینی (ره) بود و فرمودند «اسلام ناب، اسلام محمدی است، اما استکبار جهانی به دنبال گسترش اسلام آمریکایی‌ است و ایران اسلامی به‌عنوان یک کشور نمونه با داشتن ولایت حضرت علی(ع) افتخار جهان شده است./302/9709/ب1

ارسال نظرات