۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۴۵۰۸۵۵
عصام العماد در نهمین اجلاس بزرگداشت غدیر:

هدف منحرفان غدیر ایجاد تفرقه میان مسلمانان بود

اندیشمند یمنی هدف منحرفان از غدیر را تفرقه و اختلاف میان مؤمنان و مسلمانان دانست و گفت: رسول خدا(ص) بر اساس وحی الهی برابر مسجد ضرار ایستاد و پس از آن با تدابیر چیده شده منحرفان از غدیر سناریوی ضربه به شخصیت امام علی(ع) را با عَلَم کردن ابوبکر و عمر کلید زدند.
عصام العماد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، عصام العماد، اندیشمند یمنی، شب گذشته در سومین شب از نهمین اجلاس بزرگداشت غدیر در مشهد، به سناریوی رقیب تراشی در برابر شخصیت امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: هدف ابوعامر از ساخت مسجد ضرار، ایجاد پایگاهی برای پیشبرد توطئه شوم دشمنان بود.

وی با بیان این که عده ای پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) در برابر شخصیت امیرمؤمنان(ع) ترفند ابوعامر را اولویت حرکت خود قرار دادند، یادآور شد: فرد فاسقی همچون ابوعامر با درک جایگاه مسجد در قرآن به دنبال ضربه زدن به مسلمانان بر آمد و اقداماتی را نیز ترتیب داد.

ابوبکر داناترین انسان در منظر منحرفان از غدیر بود

اندیشمند یمنی با بیان این که منحرفان از غدیر داناترین شخص در خداشناسی پس از رسول خدا(ص) را ابوبکر می دانند، بیاناتشان را گواهی بر همین ادعا دانست.

عصام العماد طبق نظر وهابیت و اهل سنت ارزش و منزلت خلیفه اول و دوم را بالاتر از امیرمؤمنان(ع) دانست و آنان را از بزرگترین مفسرین قرآن و اندیشمندان با نگاه وهابیت عنوان کرد.

وی با بیان این که در کتب تاریخی آنان همیشه خلیفه اول و دوم برایشان در اولویت بوده و تلاش دارند تا با عَلَم کردن این دو، توجه مردم را از حضرت علی(ع) بازگردانند، خاطرنشان کرد: با این روش و منش آنان انگیزه عده ای را در تدبر علوم مرتبط با امیرمؤمنان(ع) نابود می کنند و ابوبکر و عمر را به عنوان با تقواترین شخصیت ها پس از رسول خدا(ص) معرفی می کنند.

استاد مرکز تخصصی کلام حوزه با اشاره به عمق انحراف از غدیر، ابراز کرد: برخی منحرفان علامه ترین شخص پس از رسول خدا(ص) را ابوبکر و عمر می دانند و از قم به عنوان مهمترین شهر علمی که مرکز حضور بزرگترین مراجع شیعه است یاد کرد.

وی با بیان این که فعالیت این منحرفان موجب شده تا حجابی برابر حضرت علی(ع) ایجاد شود، تصریح کرد: بسیاری می پندارند آنچه که در بیان خلیفه اول و دوم است در امیرمؤمنان(ع) نیست و حتی اطلاع از مسائل فقهی ایشان ندارند.   

عصام العماد  اقدام دیگر این منحرفان را جعل روایات رسول خدا(ص) درباره ولایت امیرمؤمنان(ع) دانست و گفت: آنان بیان می دارند که محبت رسول خدا(ص) به دو خلیفه بیش از عشق او به امیرمؤمنان(ع) بوده که این را در اذهان نهادینه کرده اند.

مقصود از علم کردن خلیفه اول و دوم ایستادن برابر ولایت علی(ع) بود

اندیشمند یمنی به عَلَم کردن ابوبکر و عمر به عنوان خلیفه اول و دوم پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) در مسند خلافت به جای امیرمؤمنان(ع) اشاره کرد.  

وی با اشاره به هدف ابوعامر در ساخت مسجد برابر مسجد رسول خدا(ص) در صدد ضربه به اسلام و مسلمانان، مقصود امروز دشمنان را کفر به فضایل امام علی(ع) و انکار صفات و خصیصه های تبیین شده آن حضرت از سوی رسول خدا(ص) دانست.

وی هدف منحرفان از غدیر را تفرقه و اختلاف میان مؤمنان و مسلمانان دانست و بیان کرد: رسول خدا(ص) بر اساس وحی الهی برابر مسجد ضرار ایستاد و پس از آن با تدابیر چیده شده منحرفان غدیر سناریوی ضربه به شخصیت امام علی(ع) را با عَلَم کردن ابوبکر و عمر کلید زدند.

استاد مرکز تخصصی کلام حوزه با بیان این که  خلیفه اول و دوم منجر به زیان و خسارت بزرگی هم برای اسلام، هم رسول خدا(ص) و هم امام علی(ع) شدند، هدف منحرفان غدیر را در کتب عقیدتی، فقهی و تفسیری تایلند، اندونزی، مراکش و سایر کشور های اسلامی جهان متمرکز بر این جریان خواند که پس از رسول خدا(ص) خلافت باید به خلیفه اول و دوم برسد.

بلیغ ترین کلام از منظر منحرفان، زبان خلیفه اول و دوم بود

استاد مرکز تخصصی حوزه کوشش و همت عده ای از منحرفان را در راستای معرفی بیان عمر به عنوان بلیغ ترین و فصیح ترین کلامها دانست که هیچ روایتی در اثبات این ادعا نداشته و دلیل نبود روایات را از منظر آنان بی اهمیتی خلیفه اول و دوم به این طرز از انتقال پیام عنوان کرد.

وی افزود: خوشبختانه بصیرت سازی به جوامع بشری منجر شده تا هر روز بیش از روز قبل انسان ها با امیرمؤمنان(ع) آشنا شوند و نسبت به حقایق الهی بصیرت پیدا کنند./864/201/ب2

ارسال نظرات