۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۴۵۱۲۲۲
امام جمعه اردبیل:

تولید علم عامل استقلال و قدرت کشور است

امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه هر کشوری ضعیف باشد اراده ملتش را سلب می کنند، گفت: تولید علم عامل استقلال و قدرت کشور است.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرگزاری رسا در اردبیل، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، ظهر امروز در دیدار با دانش‌آموزان اردبیلی دارای رتبه های زیر هزار در کنکور سراسری، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در تربیت نسل سالم جامعه نقش مهم و اساسی را ایفا  و یک نهاد مهم تربیتی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه چشم امید خانواده‌ها در تربیت نسل سالم آینده به سوی آموزش و پرورش است، افزود: اصلی‌ترین مطالبه مردم جامعه از آموزش و پرورش ایجاد فضای سالم تربیتی و نیز تربیت انسان‌هایی بزرگ و سالم است.

آیت الله عاملی، تصریح کرد: جامعه از آموزش و پرورش انتظار دارد بنیه علمی کشور را با تربیت چنین دانش‌آموزانی تقویت کند و کشور را همسو با تحولات علمی جهان به پیش ببرد که باید آموزش و پرورش به این خواسته‌ها و انتظارات پاسخی شایسته دهد.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: با تحولات سریعی که در علم دنیا اتفاق می‌افتد، ما باید به جایی برسیم که در تولید دانش جهانی سهیم باشیم و در این عرصه آموزش و پرورش نقش مهم و اساسی را بر عهده دارد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، گفت: بدون شک ملتی که در تولید دانش جهانی سهیم نباشد در ساحت‌های مختلف اعم از امنیت، اقتصاد و سیاست با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو می شود که دستیابی به راهکارهای رفع این مشکلات برای آنها میسر نیست.

وی با تاکید بر اینکه هر کشوری ضعیف باشد اراده ملتش را سلب می کنند، گفت: برای به دست آوردن تمامیت ارضی و استقلال، باید با علم روز پا به پا به جلو رفته و به دستاوردهای بزرگ علمی دست یافت.

امام جمعه اردبیل، اظهار کرد: اگر بخواهیم کشوری سربلند داشته باشیم، تنها راهش توجه به دو مقوله آموزش و پرورش است و باید زمینه را به گونه‌ای فراهم آوریم تا در سال‌های بعد شاهد رشد بیشتری در فعالیت‌های تعلیمی و تربیتی و نیز رتبه کنکور در بین استان‌های دیگر باشیم./937/101/ب3

ارسال نظرات