۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۴۵۱۲۵۱
امام جمعه مرند:

جنگ تحمیلی دشمنان نظام ادامه دارد

حجت الاسلام نعمت‌زاده گفت: دشمنان ملت ایران با تغییر تاکتیک، در عرصه‌های فرهنگی و سیاسی به دنبال براندازی انقلاب اسلامی ایران هستند.
امام جمعه مرند

حجت الاسلام علی نعمت‌زاده، امام جمعه مرند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با تأکید بر این‌که باید فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت دوران هشت سال دفاع مقدس سینه به سینه به نسل های آینده منتقل شود، اظهار داشت: ملت ایران در دفاع از اعتقادات، وطن و حریم ولایت با دشمن تا بن دندان مسلح پیکار کردند.

امام جمعه مرند تصریح کرد: تداوم پیروزی در جنگ تحمیلی در دوران امروز نیازمند بازگشت به همان اصول دوران دفاع مقدس دارد و باید بر اساس اصل ایمان و معنویت عمل کرده و از ولایت فقیه تبعیت کنیم، چراکه هنوز دفاع باقی بوده و تنها سنگرها عوض شده است.

حجت الاسلام نعمت‌زاده با بیان این‌که جنگ تحمیلی دشمنان نظام ادامه دارد خاطرنشان کرد: دشمنان ملت ایران با تغییر تاکتیک، در عرصه‌های فرهنگی و سیاسی به دنبال براندازی انقلاب اسلامی ایران هستند، اگر امروز شاهد هجمه گسترده شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های وابسته به غرب علیه ایران اسلامی هستیم، نشان از حقیقی دارد که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

وی ادامه داد: دشمن بر معنویت، ایمان و اعتقادات ملت ایران دست گذاشته است، از این رو باید بصیرت، هوشیاری و تبعیت از ولایت فقیه بیش از گذشته باشد، از سوی همه نیروهای مسلح با آمادگی کامل و تبعیت کامل از فرمانده کل قوا در عرصه و صحنه حضوری فعال و آگاهانه داشته باشند.

امام جمعه مرند در بخش دیگری از سخنان خود راه حل مشکلات اقتصادی جامعه را در گرو حل فقر فرهنگی و مشکلات فرهنگی جامعه دانست و گفت: اگر مسؤولان نظام با همان فرهنگ جهادی و بسیجی دوران دفاع مقدس در عرصه های فرهنگی، اقتصادی، علمی، سیاسی و حتی بین‌المللی حضور داشته باشند، بسیاری از مشکلات برطرف می شود.

حجت الاسلام نعمت‌زاده با بیان این‌که عزت تمام در دوران دفاع مقدس تجلی داشته است، گفت: دوران دفاع مقدس را می توان تنها مقطع تاریخ ایران دانست که در جنگ با متجاوزان؛ حتی یک متر از خاک ایران به دست دشمن نیفتاده است، حال اگر چنین فرهنگی در دیگر عرصه ها حاکم شود، دشمنان راه به جایی نخواهند برد.

وی دوران دفاع مقدس را جهاد اصغر و مقابله با تهدیدات نرم دشمن را جهاد اکبر دانست و خاطرنشان کرد: روحانیان، اندیشمندان، آگاهان و اساتید حوزه و دانشگاه درخط مقدم جبهه فرهنگی هستند، اگر امروز نتوانیم جامعه را از تهدید فرهنگی دشمنان مصون نگه داریم، قطعا نسل آینده با هویت اصلی خود بیگانه خواهد بود./302/935/ب1

ارسال نظرات