۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۴۵۱۴۷۹
امام جمعه چالوس:

علم و تقوا در آموزش و پرورش باید توأمان باشد

امام جمعه چالوس با بیان این که تعلیم و تزکیه در آموزش و پرورش باید توأمان باشد، گفت: علم بدون ایمان و تقوا نمی تواند زمینه ساز رشد و تعالی انسان باشد.
امام جمعه چالوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام محمد راشدی نوری، امام جمعه چالوس امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس این شهرستان با بیان این‌که در کنار تعلیم باید تربیت اسلامی نیز مدنظر قرار گیرد، افزود: تنها در سایه رهنمودهای اسلام می‌توانیم جامعه را از گزند انحرافات دور کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز تعلیم و تربیت یکی از ارکان اصلی توسعه در دنیا محسوب می شود، افزود: اهمیت آن به حدی است که تحصیل کرده ترین افراد و نخبگان آن جوامع در کسوت معلمی ایفای نقش می کنند.

وی تعلیم و تربیت را بزرگترین عامل شکوفایی استعدادها دانست و با بیان این که آغاز تعلیم و تربیت اسلامی باید از دوران کودکی از سوی خانواده و مدرسه دنبال شود، ادامه داد: متأسفانه در دنیای کنونی مسأله تعلیم و تربیت در حال افول است و همین مسأله رسالت آموزش و پرورش را سنگین‌تر از هر زمان دیگری می کند.

حجت الاسلام راشدی تربیت و پرورش نیروهای متعهد و انقلابی را از مهم‌ترین رسالت‌های دستگاه تعلیم و تربیت بیان داشت و گفت: یکی از مسائل مهمی که در آموزش و پرورش باید دنبال شود، تقویت معرفت دینی در کنار علم آموزی است.

استاد حوزه علمیه مازندران تعلیم و تربیت را بزرگترین عامل شکوفایی استعدادها دانست و با بیان این که آغاز تعلیم و تربیت اسلامی باید از دوران کودکی از سوی خانواده و مدرسه دنبال شود، ادامه داد: متأسفانه در دنیای کنونی مسأله تعلیم و تربیت در حال افول است و همین مسأله رسالت آموزش و پرورش را سنگین‌ تر از هر زمان دیگری می کند.

وی با تأکید براین که امروز نیاز داریم اصول و مبانی دینی در کنار مسائل علمی در مدارس مورد توجه و تأکید و معلمان قرار گیرد، گفت: دانش آموزی که از مدرسه فارغ می شود باید با بخشی از مسائل دینی و احکام اسلامی آشنایی کامل داشته باشند تا بتواند در برابر هجم گسترده شبهاتی که در جامعه وجود دارد قدرت پاسخ داده باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این‌که ریشه بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی نداشتن آموزش اجتماعی است، گفت: اگر تعلیم و تربیت در مدارس اثرگذار شود میزان جرم، طلاق و اعتیاد در جامعه کاهش می‌یابد.

حجت الاسلام موسوی با بیان این‌که مدرسه باید الگو مناسبی برای آینده کشور ترسیم کند،افزود: طرح تربیت مدارس باید بنیادی شود تا دانش‌آموز پس از فارغ شدن از مدرسه به سمت ناهنجاری‌های اجتماعی گرایش پیدا نکند.

وی به مسأله تحول بنیادین در آموزش و پرورش اشاره کرد و تحقق آن را مستلزم ورود فرهنگ ایران اسلامی به دستگاه تعلیم و تربیت دانست و گفت: آموزش و پرورش باید بر پایه معرفت دینی به سوی تحول پیش رود و تنها در این صورت می‌تواند به اهداف بلند خود دست یابد.

حجت الاسلام موسوی با تأکید بر این که خروجی آموزش و پرورش باید جوانانی دینمدار و انقلابی باشند، تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان از هر فرصتی برای تضعیف دین و ارزشهای اسلامی استفاده می کنند رسالت حوزه و آموزش و پرورش سنگین است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تعلیم و تزکیه در آموزش و پرورش باید توأمان باشد، بیان داشت: علم بدون ایمان و تقوا نمی تواند زمینه ساز رشد و تعالی انسان باشد.

امام جمعه چالوس با اشاره به این که امروز فرزندان ما در خطر هجمه های گسترده دشمنان قرار دارند، افزود: امروز هزاران راه شیطانی در برابر دانش آموزان و جوانان کشورمان وجود دارد که هم از لحاظ فکری و عقیدتی جوانان ما را تهدید می کنند.

حجت الاسلام راشدی با بیان این که آموزش و پرورش مسؤول تربیت انسان های متعهد است، تصریح کرد: آموزش و پرورش دو وظیفه مهم دستگاه تعلیم و تربیت بوده و در مکتب اسلام نیز آموزش مقدمه پرورش است و اگر این طور باشد با این سلاح و چراغ می توانیم به سر منزل مقصود برسیم.

وی با اشاره به گستردگی فعالیت ها و مخاطبان آموزش و پرورش، اظهار داشت: همه مردم جامعه جزو خانواده آموزش و پرورش هستند و به علت گستردگی مخاطبان، اداره امور این دستگاه عظیم تعلیم و تربیتی کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است.

امام جمعه چالوس با اشاره به جایگاه تعلیم و تربیت در جامعه به ویژه در بین نسل جوان کشورمان، گفت: تعلیم و تربیت مناسب در هر جامعه‎ای زمینه پیشرفت و تعالی آن جامعه را فراهم خواهد کرد.

حجت الاسلام راشدی با بیان این که برنامه ریزی در دستگاه تعلیم و تربیت باید به شیوه ای باشد که دانش آموزان روح اسلام را درک کنند، تصریح کرد: تربیت دینی دانش آموزان باید با قدرت تبیین حقایق دین و پاسخگویی به شبهات همراه باشد./950/202/ب2

ارسال نظرات