۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۴۵۱۸۳۳
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم:

رفع فقر و بیکاری در گرو تأمین امنیت است

حجت الاسلام روحانی با بیان این که اگر بخواهیم مشکلات فقر و بیکاری مملکت درست شود، باید امنیت تامین شود، گفت: امنیت کشور را می‌توان با کمک به کشورهای هم عقیده تأمین کرد.
کپر نشيني، فقر، مناطق محروم

حجت الاسلام حسن روحانی، نماینده طلاب و فضلای مشهد در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که اعتقادات ما می‌گوید که هر جا صدای مظلومی را شنیدید و به فریادش نرسید، مسلمان نیستید، ابراز داشت: پیامبر(ص) فرمودند اگر صدای مسلمانی را شنیدید که صدا می زد به کمک و فریاد من برسید و ما به فریادش نرسیم، مسلمان نیستیم.

وی ادامه داد: مرزهای جغرافیایی در اعتقاد ما نیست اعتقاد ما مرزهای مذهبی و مرزهای فراجغرافیایی است؛ بنابراین اگر ما کمک هایی انسانی، مالی و مادی به کشورهای همچون عراق، سوریه، یمن و لبنان می کنیم بخاطر این نیست که ما بخواهیم  از سر انسان دوستی که آن هم قطعا یک شعبه دیگری از نیت ما هست، بلکه بخاطر این است که امنیت کشور ما در ابتدای اول  و در مرحله ی اول تامین شود یعنی ما در دو هزار کیلومتری مرزها می جنگیم تا کشور خودمان امن باشد و در داخل کشور نجنگیم این موضع اول است.

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: ثانیا ما اعتقادی نداریم مسائلی که به اسلام و مسلمانان ربطی ندارد، دخالت کنیم، چرا در گوشه ای از آمریکای جنوبی یک جنگی رخ می دهد یا در گوشه یک قاره ی دیگری که به اسلام ربطی ندارد جنگی رخ می دهد ایران دخالت نمی کند چون اعتقادات آن ها و مشی آن ها با آن چیزی که به عنوان یک مذهب گرایش دارند با ما کلی متفاوت است.

وی عنوان کرد: اگر می خواهید مشکلات فقر و بیکاری حل شود باید ابتدائا تامین امنیت شود، رفع مشکلات فقر و بیکاری مملکت در گرو تأمین امنیت است.

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم افزود: پیامبر مکرم فرمودند، «نعمتان مجهولتان الصّحة و الامان» دو تا نعمت هستند که مجهول و ناشناخته هستند یکی سلامتی و دیگری امنیت، فرض کنید دزدی به خانه شما بزند شما داد می کشید و از خانه، زن و فرزندانت دفاع می کنید، بنابراین اگر کشور ناامن شود دیگر فکر فقر و بیکاری نباید کرد باید امنیت کشور را تامین کرد تا فقر و بیکاری برطرف شد.

 نماینده طلاب و فضلای مشهد تصریح کرد: ما  از سوریه، لبنان و یمن دفاع می کنیم تا امنیت کشور ما تامین شود، جدای از اینکه ما اعتقادات مذهبی داشته باشیم یا نداشته باشیم اگر یک انسان عاقلی بخواهد عاقلانه تفکر کند باید به این فکر کند کشور خودش دچار تغییر امنیت می شود از کشورهای همسایه دفاع می‌کنند تا خودش در امنیت بیشتری به سر ببرد.

حجت الاسلام روحانی در پایان گفت: به هر حال هیچ تضادی با فقر و بیکاری و مشکلات جامعه کمک به سوریه و لبنان ندارد بلکه اگر می خواهیم مشکلات داخلی این چنینی ما هم حل شود باید به آنها کمک کرد که تامین امنیت شود اگر تامین امنیت شود مشکلات این چنینی حل خواهد شد./875/ت302/ی

ارسال نظرات