۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۴۵۱۹۱۵
مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه:

جهاد به معرفت نیاز دارد

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) با بیان اینکه جهاد معرفت لازم دارد، گفت: جهاد بایستی زیر نظر ولایت باشد چرا که یک امر تکلیفی است و مکلفی دارد همانطور که شهدای هشت سال دفاع مقدس به فرمان امام(ره) برای ترویج عدالت و دفاع ازآن به خط مقدم جبهه رفتند.
هفته دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سکینه نیک، مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مراسم یادواره «با وارثان شهادت» با حضور خانواده شهید محمود کاوه و جمعی از طلاب حوزه علمیه ظهر امروز 5 مهر در مدرسه علمیه خواهران حضرت خدیجه (س) مشهدU گفت: واژه شهید و شهادت 50 مرتبه در قرآن آمده است.

وی در ادامه به تبیین واژه جهاد به معنای کشته شدن در راه خدا پرداخت و افزود: در واقع کسی که در راه خدا کشته شود، شهید نامیده می شود چرا که ما حیات جمادی خودمان را داریم و به دنیا می آییم و حیات حیوانی ما با رفتارهای انسانی تبدیل به حیات معنوی و ملکوتی می شود.

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه با بیان اینکه حتی حیوانات هم برای دفاع از خانواده خود می جنگند و این حس فطری است، تصریح کرد: در دنیای بی اعتقادی و ایدئولوژی هم هرکسی که برای ناموس، وطن و حقوقش جنگ کند دارای احترام است.

وی با بیان اینکه در ادیان دیگر هم مبارزه برای اهداف و ایدئولوژی مقدس است، اظهار کرد: اما جهاد در اسلام چیز دیگری است و با واژه هایی که در این باره در مسیحیت به کار می رود برابری نمی کند.

نیک ادامه داد: در حال حاضر گروه های فراوانی مثل داعش در حال جهاد هستند اما جهاد و شهادتی که مامی شناسیم با اینها برابری نمی کند و متفاوت است و این درحالی است که دغدغه بسیاری از عرفا هم تبیین دلایل آمدن انسان و به کجا رفتن او است و این سؤال برای برخی پیش آمده است که چه کسانی هرگز نمی میرند.

وجه تمایز شهدای راه خدا با دیگر شهیدان

وی با بیان اینکه شهید کسی است که زندگی این دنیای او هرگز تمام نمی شود، تصریح کرد: در واقع مرگ او آغاز یک زندگی دیگر است و آنها نزد پروردگارشان روزی می خورند و شادمان هستند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه درباره وجه تمایز شهدای راه خدا با دیگر شهیدان گفت: آن چیزی که شهدا را والا مقام می کند این است که شهید توحید محور باشد و خدامحورانه حرکت کند و جهاد به معنای تلاش و کوشش را انجام دهد.

وی ادامه داد: شهید برای استقرار حق و عدالت مبارزه می کند و می خواهد در جهان حق برپا شود و در عین حال نمی توان شهادت را جدا از جهاد دید و جهاد به معنای تشخیص حقیقت از حق نمایی است تاشناخت درستی از حقیقت به وجود آید.

امروز حقیقت تحریف شده است

نیک با بیان این که کسانی که امروز برای جهاد آمده اند، تشخیص آنها درست نیست، اظهار کرد: آنها زیر نظر ولایت نمی جنگند و با آمریکا و وهابیت تجهیز می شوند و برای آنها این به معنای شهادت است درحالی که امروز حقیقت تحریف شده است.

وی درادامه خطاب به طلاب خواهر حوزه علمیه گفت: وظیفه شما حوزویان در حال حاضر ارائه فهم جهاد و شهادت است که این واژه ها تحریف شده اند و با این روشها بیشترین ظلم را به مکتب جهاد و شهادت می کنند و این تشخیص و معرفت نیست.

نیک ادامه داد: وظیفه حوزویان روشنگری و معرفت افزایی است و شهدای ما باید خطشان فقط خط امام حسین(ع) که می خواهند امر به معرف و نهی از منکر کنند، باشد و در هین راستا به سیره جدش عمل کنند.

هرکس زیر هر پرچمی برود شهید نیستجهاد معرفت لازم دارد

وی با بیان اینکه هرکس زیر هر پرچمی برود شهید نیست، اظهار کرد: در واقع اینها تلف شده ها و بی عقل های منحرفی هستند که جمود دارند و حق از باطل را تشخیص نمی دهند و وضعیت آنها بدتر از خوارج است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه با بیان اینکه جهاد معرفت لازم دارد، تصریح کرد: جهاد بایستی زیر نظر ولایت باشد چرا که یک امر تکلیفی است و مکلفی دارد همانطور که شهدای هشت سال دفاع مقدس به فرمان امام(ره) برای ترویج عدالت و دفاع ازآن به خط مقدم جبهه رفتند./201/934/ب1

ارسال نظرات