۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۴۵۲۰۲۸
امام جمعه خورموج:

تئوری خوانی کتب فقهی حوزه برای طلاب کفایت نمی کند

امام جمعه خورموج گفت: درس خواندن تنها و تئوری هایی که در کتب فقهی حوزه های علمیه آموزش داده می شود کفایت نمی کند و انسان تا زمانیکه در گود قرار نگیرد و ارباب رجوع با موضوعات مختلف به آن مراجعه نکند، علامه هم باشد در مسائل شرعی مشکل پیدا می کند.
حجت الاسلام عبدالحسین مصلح امام جمعه خورموج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام عبدالحسین مصلح پیش از ظهر امروز در کارگاه بایسته های تلبس که در مدیریت حوزه علمیه استان بوشهر برگزار شد با تبریک به طلاب تازه معمم شده، گفت: از جمله موضوعاتی که برای ما طلابی که می خواهیم در سطح اجتماع حضور پیدا کنیم صرف نظر از نیازی که خود در وهله نخست به آن نیاز داریم تسلط کافی به احکام مبتلابه است.

امام جمعه خورموج افزود: قبل از اینکه بخواهیم مشکل دیگران را در عمل به احکام دینی حل کنیم باید ابتدا مشکل خود را برطرف کنیم؛ در عمر طلبگی خود مشاهده کردیم که افراد زیادی بودند که سطح تحصیلاتشان عالیه بوده اما نسبت به احکام مبتلا به در میدان عمل هم برای خود مشکل داشتند و هم برای دیگران مشکل آفرینی کردند.

وی افزود: درس خواندن تنها و تئوری هایی که در کتب فقهی حوزه های علمیه آموزش داده می شود کفایت نمی کند و انسان تا زمانیکه در گود قرار نگیرد و ارباب رجوع با موضوعات مختلف به آن مراجعه نکند، علامه هم باشد در مسائل شرعی مشکل پیدا می کند.

حجت الاسلام مصلح تاکید کرد: با جدیت عنوان می کنم برخی از اساتید به گردنم دارند اما در میدان عمل در موضوع احکام که بسیار مهم است در مسائل ابتدایی هم در پاسخ مشکل داشتند.

امام جمعه خورموج اظهار داشت: برخی از مسائل اگر به اشتباه پاسخ داده شود جبران آن بسیار سخت و دشوار است پس اهمیت این کار را باید دانست./203/833/ب1

ارسال نظرات