۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۴۵۲۰۳۶
امام جمعه موقت زاهدان:

حوزه و دانشگاه سنگرهای انقلاب در جنگ نرم هستند

امام جمعه موقت شهرستان زاهدان گفت: امروز حوزه و دانشگاه، سنگرهای انقلاب در جنگ نرم هستند و همانطور که شهدای ما با مجاهدت در جنگ سخت موجب عزت و اقتدار شدند، سنگربانان جنگ نرم نیز باید سربلندی کشور را به ارمغان آورند.
راهداری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت‌الاسلام احمد راهداری، امام جمعه موقت شهرستان زاهدان صبح امروز در ویژه‌برنامه بزرگداشت هفته دفاع مقدس که در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: در سال 1350، شاه ایران و صدام حسین در شهر الجزیره در مورد افزایش قیمت نفت جلسه گرفتند و بعد از این افزایش قیمت، شاه ایران این سرمایه را صرف برگزاری جشن‌های سنگین کرد، در همین حال مردم سیستان بدلیل قحطی و مشکلات مادی، گروه گروه به استانهای دیگر مهاجرت می‌کردند.

وی اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دنیای استکبار که از ملت ما سیلی سنگینی خورده بود، به فکر انتقام افتاد و دنبال کسی می‌گشت تا به واسطه او، ایران اسلامی را مورد حمله قرار دهد و هیچ گزینه‌ای بهتر از صدام حسین نبود.

امام جمعه موقت شهرستان زاهدان افزود: پیامبر اسلام در دوران 10 ساله حکومت اسلامی در مدینه، 84 جنگ داشتند که همه حالت دفاع داشت؛ پیامبر اکرم قبل از آغاز جنگ، شروع به ساختن درون می‌کردند تا بین مسلمین اتحاد تقویت شود.

وی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس هم اگر رحمت الهی، اتحاد مردم و رهنمودهای حکیمانه رهبر انقلاب نبود، قطعا نتیجه جنگ چیز دیگری می‌بود، اما دفاع جانانه رزمندگان اسلام که از روحیه ایثارگری و متعالی آنان نشأت می‌گرفت، همه توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کرد.

حجت‌الاسلام راهداری ادامه داد: دو نوع جنگ داریم، یکی جنگ سخت که مرئی است و دیگری جنگ نرم و نامرئی است که در آن سنگر و خاکریز مشخص نیست و دشمن خیلی مرموزانه‌تر وارد عمل می‌شود، از این رو به مراتب دشوارتر از جنگ سخت و تلفات آن نیز بیشتر است.

وی عنوان کرد: امام رضا(ع) نماد مقابله با جنگ نرم دشمن هستند؛ اگر هوشیاری امام(ع) در آن زمان نبود، امروز هم خبری از اسلام ناب محمدی نبود؛ جنگ نرم نیاز به بصیرت، علم و هوشیاری بالایی دارد.

امام جمعه موقت شهرستان زاهدان افزود: امروز دنیای استکبار به دنبال نفوذ است و می‌خواهد سیلی‌های سنگینی که در جنگ سخت از ملت ایران خورده است را در جنگ نرم جبران کند، از این رو نیاز به آگاهی رسانی و ارتقای بصیرت جامعه بسیار احساس می‌شود./202/831/ب1

ارسال نظرات