۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۴۵۲۰۸۶
با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی؛

نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی برگزار شد

نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی با حضور آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی با حضور آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و ریاست شورا ظهر امروز 6 مهر در محل دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد.

علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی در این نشست گفت: انقلاب اسلامی ایجاد یک تمدن نوین اسلامی در ابعاد مختلف است که پایه و اساسش فرهنگ است و نیاز به سخت افزار و نرم افزار دارد.

وی با بیان اینکه نرم افزار مهمتر از سخت افزار است، تصریح کرد: در همین راستا رهبر معظم انقلاب سبک زندگی اسلامی ایرانی را مطرح کردند و یکی از مهم‌ترین مباحث در شرایط حاضر چگونگی فراگیر کردن سبک زندگی اسلامی ایرانی است.

رشیدیان درادامه با تأکید براهمیت و توجه به سرمایه های اجتماعی گفت: در واقع یکی از مهم‌ترین پشتوانه های ما در مقابل استکبار جهانی همین سرمایه های اجتماعی هستند که از تنوع سلاحهای نظامی ما هم بیشتر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بیشترین شهدای ما از حاشیه نشینها هستند، اظهار کرد: همین حاشیه شهر، مرکز جوانهای انقلابی بوده است و آنان از همین حاشیه ها برای دفاع از انقلاب به وسط میدان جنگ آمدند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه موضوع دو قطبی شدن شهرها به حاشیه و مرکز باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: جمعیت حاشیه نشین و بیکاران بسیار زیاد است و در جلسات شورای فرهنگ عمومی باید به این موضوعات توجه شود.

وی با بیان اینکه در جامعه ما آسیبهای اجتماعی مانند یک نقطه سیاه در وسط یک صفحه سفید است که خودنمایی می کند، افزود: در شرایط امروز توجه به آرامش و آسایش مردم حائز اهمیت است که براساس آمار، میزان احساس امنیت در خراسان رضوی 93 درصد است که 5 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

سعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این نشست گزارشی از روند عملکرد دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان ارایه کرد و گفت: یکی از اهداف شورا فعالیتهای پژوهشی است.

وی افزود: ناهنجاریهای اجتماعی در دستور کار شورا قرار دارد و این موضوع مراه با تشکیل کارگروه ها و کمیته های تخصصی پیوست فرهنگی و سبک زندگی اسلامی با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است./202/934/ب1

ارسال نظرات