۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۴۵۲۶۹۸
امام جمعه موقت نجف آباد مطرح کرد؛

شناخت حق و باطل معاصر هدف اصلی عزاداری اباعبدالله

حجت الاسلام ایوبی در آستانه ماه محرم درباره اصلی ترین هدف احیای فرهنگ عاشورا گفت: امروز باید در متن آیین های عزاداری دریابیم که حسین امروز جامعه کیست که پرچم «هیهات من الذله» را بلند کرده و چه کسانی در برابر این پرچم ایستاده اند و این اصلی ترین رسالت ما در پاسداری از محرم و عاشورا است.
حجت الاسلام ایوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام حیدرعلی ایوبی، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نجف آباد، با اشاره به ایام پایانی سال قمری و آغاز ماه محرم الحرام گفت: عاشورا یکی از تأثیرگذارترین شعایر دینی است که بزرگ ترین درس ها را نه تنها برای شیعه بلکه برای جامعه بشری دارد.

وی درباره پیام های مکتب عاشورا افزود: حاکمیت ارزش های دینی و جلوگیری از انحراف مبانی دین حق مهمترین پیام قیام امام حسین است که خود حضرت قبل از ترک مدینه این گونه فرمودند، «إِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاْصْلاحِ فی أُمَّةِ جَدّی» و این رسالت بزرگ را ابا عبدالله برای تمام تاریخ بشر تا قیامت قرار داده است.

عاشورا، انقلاب ارزش ها است

حجت الاسلام ایوبی در ادامه بیان داشت: امت اسلام تنها بعد از 50 سال از رحلت پیامبر دچار انحراف شد و قیام امام حسین به همه بشریت این درس را داد که اگر روزی حاکمیت ها عوض شد و یزیدیان زمان حاکم شدند، بر شما فرض است که قیام کنید و در برابر انحرافات بایستید.

وی با بیان وضعیت کشورهای منطقه و حاکمیتی که یزدیان زمان بر مسلمانان انجام می دهند، ادامه داد: الان شاهد حاکمیت مستکبرین عالم به خصوص عربستان خبیث و هم پیمانانش بر سر مسلمانان بی دفاع هستیم که چگونه مبانی دین را از مسیر اصلی خود منحرف کرده و به اسم اسلام چه جنایاتی را انجام می دهد.

شناخت حسین زمان، اصلی ترین هدف قیام عاشورا است

امام جمعه موقت نجف آباد درباره اهمیت برگزاری مراسم عزاداری به دور از انحرافات نیز بیان داشت: تداوم و پاسداری از قیام اباعبدالله در همیشه تاریخ پابرجاست همان گونه که اصل انقلاب برگرفته از نهضت امام حسین است و باید عزاداری ها با روح، هدفمند و عبرت گیرنده باشد و اصلی ترین معیار در برگزاری این مراسم، رسیدن به هدف قیام امام حسین و پیاده کردن آن در جامعه است.

وی در ادامه افزود: امروز باید در متن این مراسم ها، دریابیم که حسین امروز جامعه کیست که پرچم هیهات من الذله را بلند کرده و چه کسانی در برابر این پرچم ایستاده اند و این اصلی ترین رسالت ما در پاسداری از محرم و عاشورا است.

دفاع مقدس، باعث ظهور دوباره دین در عرصه گیتی و اندیشه بشری است

حجت الاسلام ایوبی در ادامه خطبه ها با اشاره به هفته نیروی انتظامی، امنیت مهم ترین مسؤولیت نیروهای انتظامی بیان کرد و گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که بخش عظیمی از امنیت کشور به دست مدافعان حرم و در کشور سوریه است که هدف دشمنان در حمله به کشورهای منطقه، جمهوری اسلامی است که مدافعان حرم بخش عظیمی از امنیت کشور را تأمین می کنند.

وی در قسمتی دیگر از خطبه ها با اشاره به هفته دفاع مقدس و دستاوردهای 8ساله بیان کرد: دفاع 8ساله ایرا با شعار "ربناالله" در دوره ای آغاز شد که دین توسط غرب منزوی شد و می رفت تا هویت دینی اسلامی را از مردم بگیرد که بار دیگر این شعار در جامعه با رهبری امام ظهور و بروز کرد.

امام جمعه موقت نجف آباد با اشاره به یکی از سخنان امام خمینی در سال های دفاع مقدس گفت: اگر شما در برابر دین ما بایستید ما هم در برابر تمام دنیا شما می ایستیم و امام با همین صلابت و ایمان، سربازانی را تربیت کرد که تکیه گاهشان کلام الهی و پیروی از رهبری بود.

کشنده ترین حمله نرم دشمن، عوض شدن فرهنگ و ارزش های دینی است

وی در ادامه بیان داشت: به برکت خون این شهدا است که امروز پرچم «قولوا لا اله الا الله» شعار دین در دنیا یکه تازی می کند و ایسم های بشری و غربی رنگ باختند و دیگر هیچ رنگ و جاذبه ای ندارند و این دفاع مقدس است که این گونه دین الهی را در عرصه گیتی و اندیشه بشری مطرح کرده است ولی دشمنان هیچ گاه صحنه را خالی نمی کنند.

حجت الاسلام ایوبی به بحث جنگ نرم و توطئه های دشمنان در بحث فرهنگی اشاره کرد و بیان داشت: دشمن با وارد کردن ماهواره، شبکه های مجازی وارد خانه های ما شده و سربازگیری و یارگیری می کند و نسل جوان را اسیر کرده و می خواهد ایمان و حیا را با فرهنگ غربی از بین ببرد که تنها یک نمونه اش مواد مخدر است و کشنده تر از آن عوض شدن فرهنگ و ارزش های دینی است. /1306/پ202/س

ارسال نظرات