۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۴۵۳۰۵۶
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

عزاداری ها باید نماد وحدت میان ملت باشد

حجت الاسلام حاجی زاده گفت: دشمن به دنبال دو قطبی سازی و ایجاد شکاف و اختلاف در میان ملت ایران اسلامی است.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر

حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به دو قطبی سازی و خطرات آن برای ایران اسلامی، اظهار داشت: دشمن به دنبال دو قطبی سازی و ایجاد شکاف و اختلاف در میان ملت ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه اگر دو قطبی مد نظر دشمن در جامعه ایجاد شود دشمن به اهداف شوم خود دست پیدا خواهد کرد، ابراز داشت: با دوقطبی شدن دیگر نیازی به این نیست که دشمن وارد عمل شود، بلکه نیروها و توان داخلی کشور در مقابل هم خواهند ایستاد و در حقیقت کشور را به ضعف کشیده خواهد شد.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با تأکی بر وحدت و حرکت در مسیر ولایت و رهبری، تصریح کرد: حرکت در مسیر ولایت کشور را در برابر توطئه های دشمنان بیمه خواهد کرد و دشمن هیچگاه نخواهد توانست به این ملت و ارزشهای والا و انسانی آن ضربه ای وارد کند.

وی توسعه و یشرفت کشور را در گرو ولایتمداری و حرکت در مسیر ولایت و ارزشهای اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: با دیروز امام راحل و امروز هم مقام معظم رهبری سکاندار نظام اسلامی بوده و هستند و تنها راه نجات در مسایل مختلف و به خصوص در مسایل سیاسی گوش سپردن به رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

امام جمعه اهر با اشاره به ایام سوگواری سید سالار شهیدان حضرت اباعبدالله (ع)، این فرصت را زمینه ای برای انسجام و اتحاد هر چه بیشتر ملت خواند و تصریح کرد: در این ایام با سوگواری شهادت مظلومانه امام حسین (ع) باید در مسیر آرمانهای عاشورا و مبارزه با ظلم و جور ایستاد و حرکت کرد.

وی با تأکید بر جدی گرفتن مسأله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی، ابراز داشت: امروز جامعه بیش از پیش به فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیاز دارد و یکی از پیامهای مهم عاشورا و نهضت خونین اباعبدالله (ع) امربه معروف و نهی از منکر است که نشان از اهمیت این مسأله مهم دارد.

حجت الاسلام حاجی زاده از هیأتهای عزاداری خواست تا از مسائل خرافی پیرامون عزاداری دوری بجویند و اجازه ندهند این گونه موضوعات داخل در عزاداری امام حسین (ع) شود، گفت:‌ عزاداری حضرت اباعبدالله باید از جریاناتی چون تشیع لندنی به دور باشد و لازم است تا اجازه ندهیم این جریانات سبب تحریف جریان عاشورا و عزاداری حضرت اباعبدلله شود./854/302/ب3

ارسال نظرات