۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۴۵۳۱۲۶
امام جمعه بهشهر:

عزاداری‌ها در ماه محرم باید با معرفت حسینی همراه باشد

امام جمعه بهشهر بابیان این که عزاداری‌ها در ماه محرم باید با معرفت حسینی همراه باشد، گفت: هیأت های مذهبی باید شان عزاداری امام حسین(ع) را حفظ کرده و از ورود خرافه در آن جلوگیری کنند.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت‌الاسلام سيد عربعلي جباري، امام جمعه بهشهر امروز در همايش ائمه جماعات، هيأت های مذهبي، فرماندهان پايگاه بسيج و هيأت امناي مساجد بهشهر اظهار داشت: ماه محرم، ماه قيام، ماه حماسه و عرفان و ماه امر به معروف و نهي از منكر است كه احكام نوراني قرآن و عترت بايد بدرستي در جامعه تبيين شود.

وي افزود: وعاظ، روحانيت، مداحان، هيات امنا و همه دست اندركاران هيأت های مذهبي و مساجد وظيفه مهمي در اين ماه و ماه هاي مختلف بر عهده دارند و بايد در تبليغ امر به معروف و نهي از منكر بعنوان رسالت مهم و خطير خود تلاش همه جانبه انجام دهند.

امام جمعه بهشهر با بيان اين كه ماه محرم ماه استثنايي و ويژه است، يادآور شد: محرم مذهب را بيمه، قرآن را حفظ و موجب اقتدار و ماندگاري نظام و ملت ما شده است و اگر قيام سد الشهدا(ع) نبود، شايد ارزش و اعتباري هم براي جامعه متصور نبود.

حجت‌الاسلام جباري گفت: ‌محرم، سرمايه اعتقادي، ارزشي و معنوي است و سرمايه انقلاب ما است كه تقابل ما با دنياي كفر و استكبار به بركت وجود ماه محرم است كه بزرگترين وسيله براي حفظ ارزش هاي ديني و اسلامي است و درك حقيقت محرم بسيار مهم است.

وي ادامه داد: محرم ماه جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است كه بايد انان را قبول كرده و آنان را در مساجد و در كنار خود بپذيريم و با ارائه مسؤوليت به آنان، جوانان را مسؤوليت پذير تربيت كنيم و عشق الهي و اخلاص را به عنوان دو عامل مهم براي هدايت در دستور كار خود قرار دهيم.

امام جمعه بهشهر همچنين افزود: تبليغ امروز ما با ديروز بسيار متفاوت است و امروز دشمن با تمام توان براي هدف قرار دادن ارزش ها وارد شده است و در كنار منبر، فضاهاي مجازي، تلاش بريا جذب جوانان را در دستور كار دارند كه بايد با اطلاع رساني به موقع، مانع نفوذ دشمن بر جوانان شويم.

حجت‌الاسلام جباري گفت: روحانيت در محرم بايد جلوه هاي معنويت عاشورا و محرم را بيان كرده و اهداف قيام عاشورا را تبيين كنند و با استفاده از روش هاي تبليغ، سعي در جذب جوانان و نوجوانان در مساجد و برنامه هاي ديني و مذهبي باشد.

وي ادامه داد: نفوذ دشمن از مسائل مهمي است كه بايد مورد توجه روحانيت و مداحان در ماه محرم باشد و با روشنگري در زمينه نفوذ دشمن، بصيرت افزايي و ولايت مداري را در جوانان نهادينه كنند و مداحان با منبر محوري در مجالس، ولايت را تبيين و در جامعه تحول ايجاد كنند.

امام جمعه بهشهر با تاكيد بر دوري از اختلاف، نزاع و تفرقه در ماه محرم گفت: عزاداري ها بايد به دور از اختلاف و خالص براي امام حسين(ع) و نهادينه كردن خط سرخ شهادت باشد و جلوه هاي مختلف معنويت عاشورا در جامعه تبيين شود.

استاد حوزه علمیه مازندران، ماه محرم، و عبرت های قیام سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) یک فرصت مناسب و استثنایی برای بصیرت افزایی جامعه، تبیین توطئه ها و دسیسه های دشمنان و چگونگی مقابله با آنها است.

امام جمعه بهشهر بابیان این که عزاداری‌ها درماه محرم باید با معرفت حسینی همراه باشد، گفت: هیأت های مذهبی باید شان عزاداری امام حسین(ع) را حفظ کرده و از ورود خرافه در آن جلوگیری کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با تاکید بر این که دنیای اسلام و جامعه اسلامی امروز نیازمند انتقال ارزش ها و مفاهیم ناب عاشورا و اهداف متعالی امام حسین(ع) و یاران باوفایش است خاطر نشان کرد: ارائه و معرفی الگوهای صحیح و نمونه فرهنگ اسلامی و آثار متنوع فرهنگی دینی، نرم افزارهای مذهبی، تبیین شیوه های صحیح عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) و روشنگری مردم جامعه مهم ترین برنامه ها جهت تبیین عبرت های عاشورایی است.

وی اضافه کرد: دشمنان اسلام به این مهم که امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا چراغ راه جهان اسلام است به خوبی واقف هستند و در همین راستا با تهدیدات نرم و برنامه ریزی توطئه های شوم سعی در منحرف کردن عزاداری ها و دوری مردم از فرهنگ عاشورایی دارند.

حجت الاسلام جباری افزود: ماه محرم بهترین فرصت خودسازی و بصیرت افزایی است که باید سیره نورانی ائمه معصومین(ع) و پیام نهضت حسینی را سرلوحه امور خود قرار دهیم و خودسازی، ایثارگری، نماز اول وقت، ادب، انسانیت و تقوا، مبارزه با ظلم و ستم و ‌امر به معروف و نهی از منکر از جمله پیام های گرانقدر حماسه حسینی است که باید در این مفاهیم ارزنده تدبیر کرده و تلاش کنیم آن ها را در زندگی خود نهادینه کنیم.

وی خاطر نشان کرد: عزاداری حضرت امام حسین‌(ع) باید اصیل، اهل بیتی و به دور از هرگونه خرافه باشد، بنابراین هیأت‌های مذهبی در ایران که ریشه تاریخی داشته و نقش بسیار مهی در حفظ و ترویج اندیشه‌های دینی برعهده دارند باید برای تحقق این مهم برنامه‌ریزی کنند.

حجت الاسلام جباری پایان بر لزوم توجه به فرامین رهبر معظم انقلاب در نحوه برگزاری مراسم عزای حسینی تاکید کرد و بیان داشت: مبلغان، ‌مداحان و هیأت های مذهبی رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد نحوه برگزاری مجالس عزاداری را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند و از فرصت و ظرفیت های ماه محرم و صفر جهت ترویج ارزش های اسلامی و انقلابی به نحو مطلوب استفاده کنند./1317/202/ب3

ارسال نظرات