۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۴۵۳۱۵۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ارائه اطلاعات نادرست سم مهلک سرشماری و آمارگیری است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه دروغ و ارائه اطلاعات غلط در آمارگیری‌ها همانند سم مهلکی است که آثار بسیار بدی دارد، گفت: این سم مهلک به نوبه خود می‌تواند ضربه‌های مهلکی به نظام و کشور بزند.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار مسؤولان سرشماری نفوس و مسکن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، شامگاه یکشنبه در دیدار با مسؤولان ستاد سرشماری و نفوس و مسکن استان که به مناسبت آغاز ثبت‌نام عمومی نفوس و مسکن سال جاری برگزار شد، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، آمار و آمارگیری را از مسائل مهم کشور دانست.

وی با بیان اینکه سرشماریها و آمارگیری‌هایی که در کشور انجام می‌شود اهمیت زیادی داشته و نقش‌ مهمی را در برنامه‌ریزی‌های آینده دارند، اظهار کرد: همان‌طور که آمارگیری و سرشماری موضوع مهمی است، تبلیغات و اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی دقیق مردم نسبت به این امر هم اهمیت و ضرورت زیادی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه همه بایستی برای کشور و برنامه‌ریزی‌های آن احساس تکلیف و مسؤولیت کنند تا کشور به توسعه، تحول و پیشرفت برسد، افزود: یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازهای این امر داشتن آمار و اطلاعات دقیق از مردم و اوضاع جامعه به‌منظور برنامه‌ریزی برای آینده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه دروغ و ارائه اطلاعات غلط در آمارگیری‌ها همانند سم مهلکی است که آثار بسیار بدی دارد، ادامه داد: این سم مهلک به نوبه خود می‌تواند ضربه‌های مهلکی به نظام و کشور بزند.

وی با اشاره به اینکه آمار دروغ و نادرست در برنامه‌ریزی‌های کلان کشور اختلال ایجاد می‌کند، از مردم خواست تا در ارائه آمار و اطلاعات دقیق مربوط به سرشماری امسال با مأموران سرشماری نفوس و مسکن نهایت همکاری را داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: ارائه آمار و اطلاعات درست در آمارگیری سبب می‌شود تا مسؤولان کشور و دولت‌مردان بتوانند با دقت بیشتر برای خدمت‌رسانی به مردم برنامه‌ریزی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خاتمه اظهار امیدواری کرد که با توجه به تجربیات دوره‌های پیش مسؤولان ستاد سرشماری نفوس و مسکن، در سرشماری سال جاری با پیشرفت و بهبود کاری، نواقص و کاستی‌های دوره‌های قبل برطرف شوند./202/9314/ب1

ارسال نظرات