۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۴۵۳۱۸۷
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا خبر داد؛

اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه شهرضا

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا گفت: در ماه محرم امسال، طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه شهرستان شهرضا اجرا می‌شود.
حجت الاسلام ابراهیمی شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رضا ابراهیمی صبح امروز در نشست خبری سوگواره بصیرت عاشورایی که در محل اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم و شهادت امام حسین(ع) عنوان کرد: وقتی به وقایع ماه محرم بنگریم و رخدادهای تاریخی آن را مرور کنیم، متوجه می‌شویم که فلسفه قیام حضرت اباعبدالله(ع) بر امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح جامعه قرار داشته است؛ در ایام محرم و صفر باید بیش از هر چیزی بر بصیرت افزایی عاشورایی تأکید داشته باشیم زیرا بصیرت عاشورایی ضامن حفظ نظام اسلامی و اجرای احکام اسلامی در جامعه است.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) با احساس مسؤولیت در برابر تحولات جامعه برای احیای دین اسلام و جلوگیری از انحرافی که در آن ایجاد شده بود در برابر ظلم و ستم حکومت یزید قیام کرد و در برابر آن ایستادگی کرد، ایمان و اعتقاد حضرت امام حسین(ع) به هدفی که انتخاب کرده بودند به اندازه‌ای بود که با تمام وجود برای تحقق آن مجاهدت کردند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا تأکید کرد: یکی از مهمترین اهداف امام حسین(ع) از قیام بر علیه حکومت ظلم و ستم یزید، افزایش معرفت و آگاهی مردم نسبت به اهل بیت(ع) و اسلام و حقایق قرآنی بود، بنابراین اگر امروز هم مجالس عزایی برای آن حضرت ایجاد می‌شود باید همان اهدافی را دنیال کند که امام حسین(ع) در قیام بر علیه حکومت ظالم دنبال می‌کردند و از همین جهت افزایش معرفت و آگاهی و بصیرت افراد، باید به عنوان یکی از مهم ترین ارکان فعالیتهای ایام محرم در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام ابراهیمی اظهار کرد: شور و اشتیاقی که از علاقه به امام حسین(ع) در قلوب مؤمنان ایجاد شده تا روز قیامت ادامه دارد و هرگز خاموش نمی‌شود، اخبار و گزارشهایی که از سراسر عالم درباره عزاداری ایام محرم مخابره می‌شود نشان می‌دهد که هر سال تعداد بیشتری برای ابراز ارادت به ساحت آن حضرت در این مجالس حضور پیدا می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به برگزاری مراسم سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه این شهرستان، گفت: برنامه‌های این سوگواره در 11 عنوان در بقاع متبرکه شاخص شهرستان اجرا می‌شود، که یکی از مهمترین آنها یعنی تجمع عاشوراییان ویژه برنامه لبیک یا حسین(ع) در روز دوم محرم در آستان امامزاده شاهرضا که یکی از بقاع متبرکه ملی است، برگزار می‌شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا ادامه داد: ویژه برنامه احلی من العسل ویژه نوجوانان حسینی که با حضور تعدادی از دانش آموزان در صحن مقدس امامزاده شاهرضا در روز ششم محرم برگزار می‌شود، همچنین همایش شیرخوارگان حسینی در روز جمعه هفتم محرم در همین مکان و بقاع متبرکه شهرستان و از ساعت 15 عصر در آستان بی بی سیده خاتون اجرا می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیمی خبر از برگزاری برنامه رهراون زینبی با حضور بانوان مدارس علمیه و حوزه‌های مقاومت بسیج و دانش آموزان عضو انجمن اسلامی و خانواده شهید محمد مرادی در امامزاده شاهرضا داد و افزود: در تمامی شبها از ساعت 19:30 در آستان امامزاده شاهرضا برنامه عزاداری برگزار می‌شود، همچنین در صبح روز عاشورای حسینی با حضور هیأت زنجیر زن و در شب همان روز در امامزاده شاهرضا برنامه شام غریبان برگزار می‌شود.

وی برگزاری مراسم عزای امام سجاد(ع) در روز سوم محرم را از جمله دیگر برنامه‌های آستان امامزاده شاهرضا برشمرد و افزود: برپایی خیمه معرفت در امامزادگان، روضه خوانی از محل موقوفات در مساجد شهرستان و اعزام مبلغ به مساجد روستاهایی که متقاضی استقرار روحانی هستند، از جمله دیگر برنامه‌های این ایام خواهد بود./202/868/ب1

ارسال نظرات