۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۴۵۳۱۹۷
استاد حوزه و دانشگاه:

رویکرد مبلغان در راستای بازخوانی قیام عاشورا و بصیرت افزایی باشد

استاد حوزه علمیه مازندران گفت: رویکرد مبلغان در راستای بازخوانی قیام عاشورا و بصیرت افزایی باشد که باید زندگی خود و خانواده مان را مطابق آن ایجاد کنیم.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه امروز در مراسم آغاز ماه محرم که در آمل برگزار شد، اظهار داشت: وارد ماه محرم شدیم و ضرورت دارد از فیوضات معنوی این ماه بهره گیری شایسته و لازم را داشته باشیم.

وی ادامه داد: این ایام فرصتی ارزشمند و گرانقدر است که می توانیم در مسیر تعالی و تکامل خود گام برداشته و به مقامات والایی در نظام آفرینش برسیم.

حجت الاسلام تقی زاده تصریح کرد: مکتب شناسی و معرفت والایی در مسیر گفتمان نهضت حسینی قرار دارد و شخصیتی عظیم و جهانی آمد تا کشتی نجات همگانی در سراسر عالم شود.

وی ادامه داد: تبیین ابعاد حماسه عاشورا از اهمیت بسزایی برخوردار است که ضرورت دارد بازشناسی و معرفی شود و این ایام زمان شایسته ای است تا در این مسیر قدم برداریم.

حجت الاسلام تقی زاده تصریح کرد: نیاز است برای حضور در مراسم عزاداری اهل بیت معصومین(ع) اصول لازم رعایت شود و توجه شایسته ای به این عرصه صورت گیرد تا عزاداری ارزنده ای صورت دهیم.

امام جمعه دابو و دشت سر اظهار داشت: بهره گیری از سبک زندگی عاشورایی زمینه ساز سعادت و رستگاری انسان می شود که خانواده ها باید مراقبتهای شایسته ای را نسبت به نحوه رفتار فرزندان صورت دهند.

حجت الاسلام تقی زاده بیان داشت: حرمت عزاداری حسینی در جامعه حفظ شود و همگان تلاش کنند تا بتوانیم بهره گیری شایسته ای را از این ایام ارزشی داشته باشیم.

وی ادامه داد: نیاز است شناخت شناسی و درک معرفت شناسی الهی داشته باشیم و در مسیر تقوا و پرهیزگاری قرار گرفته و اهتمام شایسته ای صورت دهیم.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: ترویج امر به معروف و نهی از منکر از امور اساسی و مهمی است که باید در مسیر ترویج و نهادینه سازی آن تلاش شایسته ای انجام شود.

وی افزود: روحانیت امروز وظیفه ای مهم و اساسی برعهده دارد که باید دردها و مشکلات موجود در جامعه را به نحوی شایسته بیان کنند تا بتوانیم استفاده لازم را داشته باشیم.

حجت الاسلام تقی زاده ادامه داد: دشمنان همواره به دنبال فتنه انگیزی هستند و تلاش دارند از طریق نفوذ به اهداف خود دست پیدا کنند که باید هوشیار و مراقب باشیم.

امام جمعه دابو و دشت سر با بیان این که رویکرد دشمنان در راستای انحراف عزادارای حسینی است، تصریح کرد: امروز تشیع انگلیسی به دنبال انحراف عزاداری ماه محرم است و می خواهند مکاتب غربی را وارد عزاداریها کنند.

وی ادامه داد: ضرورت دارد تا تلاش کنیم جامعه خود را نجات دهیم و تربیت فرزندان براساس تعالیم والای دین مبین اسلام باشد و آنان با شعائر دینی آشنا شوند.

حجت الاسلام تقی زاده تصریح کرد: امروز رسالت تشیع ناب محمدی بازخوانی قیام عاشورایی است و سبک زندگی عاشورایی را برای خود و فرزندانمان ایجاد کنیم که برکات و دستاوردهای ارزنده ای دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: رویکرد مبلغان در راستای بازخوانی قیام عاشورا و بصیرت افزایی باشد که باید زندگی خود و خانواده مان را مطابق آن ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد مدیران اهتمام شایسته ای داشته باشند تا مبلغان دینی در مساجد و اماکن مذهبی روستاها نیز حضور پیدا کرده و بصیرت افزایی صورت دهند و مردم را با نفوذ و فتنه های دشمنان آگاه و هوشیار کنند.

امام جمعه دابو و دشت سر تصریح کرد: با بهره گیری از سبک زندگی حسینی می توانیم مسیر سعادت جامعه امام زمانی خود را فراهم کنیم و اگر با ولایت فاصله گیریم اهل خسران و ضرر می شویم.

وی با بیان این که بهره گیری از سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) زمینه ساز تعالی انسان است، گفت: ضرورت دارد حضور در محضر این بزرگواران پیدا کرده و خود را به مراتب والا و ارزشمندی برسانیم.

گفتنی است، ویژه برنامه های عزاداری ماه محرم در مساجد و اماکن مذهبی شهرستان آمل برگزار می شود./1314/202/ب2

ارسال نظرات