۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۴۵۳۲۱۳
آیت‌الله صفایی بوشهری تأکید کرد؛

ضرورت آموزش ازدواج آسان و صحیح/ بیکاری، عمده‌ترین دلیل طلاق است

امام‌ جمعه بوشهر گفت: یکی از عمده‌ترین دلایل طلاق، بیکار شدن پدر خانواده است، بنابراین باید ازدواج آسان، اما صحیح را آموزش و در این مورد به جوانان مشاوره داده شود.
بلغتلغعان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر،‌ همایش استانی امربه‌معروف و نهی از منکر پیش از ظهر امروز با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه بوشهر، حجت‌الاسلام حبیبی مشاور عالی ستاد مرکز، سالاری استاندار بوشهر و جمیری فرمانده سپاه امام صادق(ع)، در سالن جلسات مجتمع خلیج‌فارس بوشهر برگزار شد.

 آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در این همایش ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، گفت: ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر یکی از ستادهای مهم در سطح عالی است، این جایگاه در کنار بسیاری از سازمان‌های مهم قرار دارد و این نشان از جایگاه مهم ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: خود دین یعنی امربه‌معروف و نهی از منکر، خود خداوند در این مورد دستور داده است و این کاری که شما می‌کنید کار خدایی است و این همان متصل شدن به خداوند است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر ضمن قدردانی از تلاش مجموعه‌ای که سواحل را سازمان‌دهی کردند، اظهار داشت: البته می‌دانم بسیار کار سنگینی بود و ان شاءالله این کار حفظ حریم در کل استان گسترش پیدا کند و اگر بتوانیم در ماه یک امربه‌معروف و نهی از منکر انجام دهیم در سال 12 امربه‌معروف و نهی از منکر صورت گرفته است.

امام‌جمعه بوشهر تصریح کرد: یکی از منکرات، امر طلاق است که در استان بوشهر به ازای هر 4_5 ازدواج، 1 طلاق صورت می‌گیرد و  متأسفانه در این زمینه، استان بوشهر در کشور رتبه اول را دارد.

وی ادامه داد: بنده به مدت 6 سال در این مورد در استان مطالعه و تحقیق کردم و به این نتیجه رسیدم که یکی از عمده‌ترین دلایل طلاق، بیکار شدن پدر خانواده است. بنابراین باید ازدواج آسان، اما صحیح را آموزش و در این مورد به جوانان مشاوره داده شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری بیان کرد: ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر باید در بسیاری از امور از جمله بهداشت و درمان، ازدواج، فرهنگ اسراف و بسیاری از مسائل دیگر امربه‌معروف و نهی از منکر کند./202/846/ب1

ارسال نظرات