۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۴۵۳۳۹۹
حجت الاسلام و المسلمین آقاتهرانی:

نمی توان از ظلم افرادی که در برابر نظام ایستادند به سادگی گذشت

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی ضعیف شدن امر به معروف و نهی از منکر را یکی از دلایل بروز معضلات جامعه دانست و گفت: این که برخی افراد در بیرون از کشور می گویند که تحریم ها برداشته نشده اما در داخل کشور می گویند که تحریم ها برداشته شده، نفاق است.
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی در دومین شب از دهه نخست محرم هیأت فاطمیون قم که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: کسی که دو روز از زندگی اش همانند هم است، باخته است و کسی که فردایش بدتر از دیروزش باشد، از رحمت خداوند متعال به دور است.

این استاد اخلاق حوزه ابراز داشت: زیارت عاشورا حاوی عباراتی است که اگر دقت شود، از عده ای برائت جسته و با عده ای ارتباط برقرار می کنیم.

وی ادامه داد: دیدگاهی مطرح است که ما باید نسبت به همه سلم و دوستی داشته باشیم و در داخل کشور هم افرادی ساده لوح یا منافق، چنین دیدگاهی دارند و اظهار می کنند که ما چرا دشمنان خود و اهل بیت(ع) را لعنت می کنیم.

سخنران مسجد مقدس جمکران افزود: اگر قرار است ما با همه صلح داشته باشیم، چنین دیدگاهی با زیارت عاشورا در تضاد است؛ وقتی به تاریخ نگاه کنیم، عمر سعد هم برای جنگ به میدان نیامده بود و برای امتیاز گرفتن وارد معرکه شده بود.

وی بیان داشت: عبارت امام حسین(ع) درباره عمر سعد بسیار روشن است و می فرمایند که این حرامزاده فرزند حرامزاده مرا بین جنگ و ذلت قرار داده است؛ سالار شهیدان فریاد «هیهات من الذله» سر می دهند و می فرمایند که من هرگز زیر بار ذلت نمی روم.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی اظهار داشت: اسلام خط قرمزهایی دارد و امکان ندارد که بتوانیم از این خط قرمزها عبور کنیم؛ با مقداری آب اضافه کردن به شراب، نجاست آن برطرف نمی شود و حرمت آن از بین نمی رود.

وی ادامه داد: افرادی که عکس و فیلم های مستهجن نگاه می کنند هیچ گاه فکر نمی کنند که کارشان به کجا ختم می شود و معتاد چنین چیزهایی می شوند؛ از طرف دیگر این گناه مقدمه گناه های بزرگ تر می شود.

این سخنران مذهبی افزود: گاهی اوقات ما تصور می کنیم که زنجیر تاباندن جلوی مدرسه دخترانه خیلی بد است، در حالی که اظهار به این که ما کنسرت را از امام حسن(ع) و گریه را از امام حسین(ع) گرفته ایم از آن بدتر است؛ این افراد از خطوات شیطان پیروی کرده اند که چنین اظهار نظرهایی می کنند.

وی ابراز داشت: آن هایی که اهل گناه هستند، از گناه های خرد و کوچک شروع می کنند و به جایی می رسند که از بودجه های کلان و حقوق های نجومی استفاده می کنند و تصور می کنند که چنین پولی حلال است.

سخنران مسجد مقدس جمکران گفت: از کنار کسانی که در برابر نظام اسلامی و دین خدا ایستاده اند، نمی شود ساده عبور کرد؛ آیا شما اجازه می دهید بیماری ایدز را به بدن تان منتقل کنند که می خواهید به دشمنان خود لبخند بزنید؟

وی خاطرنشان کرد: اگر امام حسین(ع) برای این افراد مهم بود، همانند حضرت ابوالفضل(ع) می شدند؛ قسم جلاله می خورم اگر دنیا را به حضرت عباس(ع) می دادند، امام حسین(ع) را رها نمی کرد؛ امام صادق(ع) درباره ایشان می فرمایند که حضرت ابوالفضل العباس(ع) ایمانش محکم بود و در جای دیگر می فرمایند که خدا عمویم عباس را رحمت کند.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی افزود: اگر کسی پناهنده انگلیس شد، باید از او بیزاری و نفرت بجوییم نه این که چون از ما بوده از او حمایت کنیم؛ همانطور که در دل ما حب است، بغض هم باید وجود داشته باشد؛ این شیوه انبیاء است که «أشدّاء علی الکفار و رحماء بینهم» بودند.

وی تأکید کرد: خداوند متعال هم در جایی رحمان و در جای دیگر سریع العقاب و سریع الحساب است؛ اگر تصور می کنید این دین مشکل دارد، دین های دیگری هم وجود دارد و می توانید آن ها را اختیار کنید.

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی اظهار داشت: اگر فهمیدیم که یک شخصیتی بار ارزشی بالایی دارد و پیامبران و اهل بیت(ع) برای ایشان گریه کرده اند، ما هم برای این شخصیت گریه می کنیم.

وی ابراز داشت: این جریان به قدری عظیم است که امام رضا(ع) می فرمایند که اگر کسی عاشورا را درک نکرده و بگوید که «یا لیتنا کنا معک» اجر حضور در صحنه عاشورا را خواهد برد.

سخنران مسجد مقدس جمکران گفت: این راه مردی مثل حر می خواهد که توبه کند و به راه برگردد؛ کسی که ناامید شود به خداوند متعال کفر ورزیده است؛ اگر متوجه شدید که راه را اشتباه رفته اید، همان جا تغییر مسیر دهید و بدانید که خدای متعال پذیرای شماست.

وی تصریح کرد: این که برخی افراد در بیرون از کشور می گویند که تحریم ها برداشته نشده اما در داخل کشور می گویند که تحریم ها برداشته شده، نفاق است؛ وقتی آدمی به اینجا می رسد کارش تمام است؛ زمانی که یزید پول بیشتر دهد، افرادی که ایمان شان ضعیف باشد یزیدی می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی در پایان به امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد و افزود: یکی از مشکلات بزرگ جامعه مسلمان ایرانی این است که امر به معروف و نهی از منکر در آن ضعیف شده که چنین معضلاتی در آن بروز پیدا می کند./840/پ201/ج

ارسال نظرات