۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۴۵۳۶۱۱
استاد حوزه علمیه:

افزایش ایمان و معرفت لازمه عزاداری محرم است

استاد حوزه علمیه گفت: ویژگی لازم مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله حسین (ع) آن است که افزایش ایمان و معرفت دینی در مردم را به دنبال داشته باشد.
آیت الله الهی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین الهی زاده استاد حوزه علمیه در جمع عزاداران مهد قرآن تبریز با اشاره به مسأله ایمان و ایمان افزایی، اظهار داشت: مسأله ایمان در حقیقت ایجاد ایمان در جان انسانی است و ایمان افزایی در واقع ارتقاء ایمانی انسان و تقویت آن است.

وی با بیان اینکه ایمان دارای مراتبی است و انسان باید در دنیا به حداکثر مراتب ایمان دست پیدا کند، تصریح کرد: ایمان افزایی در حقیقت فرمان الهی است و در خطاب خود به مؤمنان می فرماید که ای اهل ایمان، ایمان خود را افزایش دهید، این آیه نشان می دهد که خطاب خداوند متعال به مؤمنان و اهل ایمان است.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: ویژگی لازم مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله حسین (ع) آن است که افزایش ایمان و معرفت دینی در مردم را به دنبال داشته باشد، جلسات را لازم است با قرآن، زیارت عاشورا و ذکر مصیبت مهندسی کنیم تا  به تمامی اهداف این مجالس عزاداری دست پیدا کنیم.

وی افزایش ایمان، معرفت، محبت و تبعیت از امام حسین (ع) را تالی جلسات عزای حسینی دانست و گفت: اگر تنها احساسات مذهبی تقویت شود کافی نیست، باید ایمان، احساس مذهبی و عمل انسان در محرم افزایش پیدا کند و انسان بعد از محرم باید در خود تغییرات اساسی را ببیند.

حجت‌الاسلام والمسلمین الهی زاده خاطرنشان کرد: خدا در طول سال دو بار سفره اطعام خود را برای همه پهن می کنند، یک بار سفره قرآن را در رمضان و بار دیگر سفره ولایت و اهل بیت (ع) را در محرم می گشاید، این سفره برای عموم مردم است و به عنایت خداوند انسان در این ایام ارزشمند و مبارک باید بهره مند شود.

وی سوره حدید را راهکار توسعه و افزایش ایمان خواند و ابراز داشت: در حقیقت جهت گیری این سوره راهنمای تعمیق، توسعه و استمرار ایمان است، با توسعه ایمان تمام اعضا و جوارج انسانی به نور ایمان منور می شود، همچنین انسان باید به دنبال استمرار ایمان و عاقبت به خیری در فرد و جامعه باشد.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه باید به فکر استمرار و تداوم ایمان در نسلهای بعدی از فرزندان خود باشیم، تصریح کرد: باید انسان افزون بر ایمان خود به فکر ایمان فرزندان خود و استمرار آن در نسلهای بعدی نیز باشد، ملک مطلق الهی در حقیقت پشتوانه تعمیق ایمان است، با تعمیق خداشناسی ایمان انسانی عمیق می شود./202/854/ب1

ارسال نظرات