۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۴۵۳۶۲۴
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی:

احساس تعلق به سیدالشهدا مرز زمینی و مذهبی ندارد

فعال سیاسی و فرهنگی در سومین شب از ایام سوگواری محرم با بیان این که هر کس انسانیت داشته باشد، نسبت به امام حسین(ع) تعلق دارد، گفت: علاقه به سالار شهیدان(ع) مرز و مذهب خاصی ندارد؛ جز حاکمیت امام حسین(ع) و شیعیان کسی نمی تواند جریان عظیم اربعین را بدون مخاطره برگزار کند.
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی در سومین شب از ایام سوگواری دهه نخست محرم در جمع عزاداران مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: جریان عاشورا جریان زنده تاریخ و باعث بقا و رشد و تعالی اسلام است.

نماینده سابق مجلس شوری اسلامی گفت: احساس، عشق و عاطفه عزاداران حسینی از نظر کمی و کیفی نسبت به قبل بیشتر شده و حالت جهانی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: هر کسی که انسانیت داشته باشد، نسبت به امام حسین(ع) احساس تعلق می‌کند و این ویژگی شامل مرز و ادیان و مذاهب خاصی نمی شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به حضور میلیونی زائران در حماسه اربعین، ابراز داشت: جز حاکمیت سالار شهیدان و دل های شیدای شیعیان، هیچ حکومتی نمی‌تواند این همایش عظیم را نظم داده و بدون مخاطره برگزار کند.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در برابر دشمن و کسی که ادعای اسلام و خلافت اسلامی داشت و می‌خواست اسلام غلط و تحریف شده را در جامعه پیاده کند ایستاد.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی افزود: پس از 1400 سال چراغ راهی که سیدالشهدا(ع) با خون خود، خاندان و یارانش روشن کرد همچون مشعلی فروزان راه را به همه نشان می‌دهد و مانع از به انحراف رفتن انسان‌های آزاده و خدا جو می‌شود.

وی ادامه داد: دشمنان بعد از شهادت اباعبدالله الحسین(ع) تا امروز انواع نقشه‌ها و ترفندها را برای کم رنگ کردن نور آن حضرت به کار بستند ولی هیچ گاه نتوانستند به مقاصد خود برسند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که راه ارتباط با امام عصر(عج)، ارتباط مستمر با امام حسین(ع) است، گفت: برای ارتباط برقرار کردن با امام حسین(ع) باید پاک شوید و برای پاک شدن باید توبه کنید و دیونی که بر گردن دارید را ادا کنید؛ اگر نماز و روزه بر گردن دارید ادا کرده و خمس مالتان را پرداخت کنید.

فعال سیاسی و فرهنگی بیان داشت: باید همواره آماده و پا به رکاب امام زمان(عج) باشیم؛ بسیاری افراد در محرم و صفر منقلب شدند و به آغوش سالار شهیدان(ع) بازگشتند و برکات مادی و معنوی نصیب حالشان شد.

وی در پایان تأکید کرد: مبادا کاری کنیم که این محبت از دلمان برود؛ کسی که محبت اهل بیت(ع) را در دل دارد، بیشتر مورد توجه شیطان است؛ فاصله گرفتن از امام باعث گمراهی و انحراف خواهد شد، چرا که امام چراغ هدایت است./840/پ202/ج

ارسال نظرات