۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۴۵۳۶۳۴
کارشناس مسائل دینی:

وابستگی به تعلقات مادی و معنوی دنیا، ما را از امام حسین غافل نکند

حجت الاسلام غفوری با بیان این که وابستگی به تعلقات مادی و معنوی دنیا، سبب شده است که مردم، حسین زمان خود را فراموش کنند، گفت: بعضی از مردم در کربلا، بی تفاوت زندگی کردند و سعی می کردند در ظاهر با امام حسین(ع) و در باطن با یزید باشند.
دنیا تجمع لبیک یا حسین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکرمان، حجت الاسلام علی اکبر غفوری نسب، کارشناس مسائل دینی شب گذشته در مسجد طفلان مسلم، گفت: یکی از صفاتی که مردم در زمان امام حسین(ع) داشتند این بود که این امام را می شاختند و می دانستند که فرزند پیامبر بوده و پیامبر او را دوست دارد.

وی افزود: اگر مردم در زمان امام حسین(ع)، این امام را می شناختند، پس چرا در مقابل امام خود ایستادند و بر ضد او شمشیر کشیدند.

حجت الاسلام غفوری با اشاره به این که پیامبر خدا همیشه از امام حسین و حسن(ع) تعریف می کرد، اظهار داشت: یکی از صفات امام حسین(ع) این بود که مظلومانه به شهادت رسید، زیرا در برابر مردمی به شهادت رسید که او را می شناختند ولی بازهم به حرف او گوش ندادند.

وی ابراز داشت: امام حسین(ع) در زندگی خود به فقیران کمک می کرد و همیشه شبها همچون پدر بزرگوارشان بر در خانه فقیران رفته و نان و خرما به فقیران هدیه می داد که مردم زمان امروز باید کارهای اهل بیت(ع) را الگوی خود قرار دهند.

کارشناس مسائل دینی با بیان این که همه چهارده معصوم نور هستند، خاطرنشان کرد: انسان ها سعی کنند در زندگی خود، خانه حسین(ع) را ترک نکنند و همیشه مسائل خود را با توسل به امام حسین(ع) انجام دهند زیرا امام حسین(ع) سفینه نجات بشر قرار داده شده است.

وی ادامه داد: مسلمانانی امام حسین(ع) را در کربلا به شهادت رساندند که نماز شب آن ها ترک نمی شد و همیشه کارهای خود را خدایی انجام می دادند اما همین آدم ها پشت امام را خالی کرده و به طرف یزید زمان خود رفتند.

حجت الاسلام غفوری با بیان این که وابستگی به تعلقات مادی و معنوی دنیا، سبب شده است که مردم، حسین زمان خود را فراموش کنند، اظهار داشت: بعضی از مردم در کربلا، بی تفاوت زندگی کردند و سعی می کردند در ظاهر با امام حسین(ع) و در باطن با یزید باشند.

وی با توجه به این که مسلمان واقعی کسی بوده که ظاهر و باطن یکسانی داشته باشد، بیان داشت: انسان نباید در زندگی دنیوی، به واسطه ثروت و اموال، فریب دنیا را بخورد زیرا انسان اگر در دنیا به دنبال ثروت باشد، زندگی خود را از بین برده است.

وی در پایان گفت: مردم باید بفهمند زمانی که امام زمان جامعه به انسان، کاری را سپرد، بلافاصله انسان باید آن را انجام دهد و نگوید که اول باید به فکر خانواده ام باشم، زیرا افرادی در کربلا بودند که به خاطر خانواده خود، در رکاب امام حسین(ع) شرکت نکرند./9707/202/ب2

ارسال نظرات