۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۴۵۳۶۴۱
امام جمعه بجنورد:

آزادگی و بلندهمتی مهم‌ترین درس عاشورا و قیام حسینی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: یکی از مهم‌ترین درسهایی که می‌توان از قیام عاشورا و حماسه کربلا فراگرفت، ایثار، آزادگی و بلندهمتی در راستای کسب رضایت الهی است.
حجت الاسلام یعقوبی - مراسم عزاداری محرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، شب گذشته در مراسم عزاداری سید و سرور شهیدان، امام حسین (ع) که با حضور اقشار مختلف مردم در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: عاشورا و حماسه حسینی درسهای فراوانی برای همیشه تاریخ دارند که بایستی با دقت و توجه مناسب به این واقعه، این درسها را فراگرفت.

وی با بیان اینکه یکی از درسهایی که می‌توان از عاشورا و قیام امام حسین(ع) گرفت، درس بلندهمتی است، ادامه داد: امام علی(ع) در این زمینه می‌فرماید: «قدر الرجل علی قدر همته» و تأکید می‌کند که قدر و منزلت هر انسان به اندازه همت او است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: پیامبر اکرم(ص) در دنیا بلندترین همت را داشت؛ به همین دلیل خداوند متعال رسالت هدایت همه عالمیان به سمت رحمت خداوند را به ایشان عطا کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هم در مکتب پیغمبر اکرم(ص) پرورش یافته‌اند و از همت بلندی برخوردارند اما در بین ائمه(ع)، امام حسین(ع) به همه دنیا نشان داد که دارای همت بلندتری است و این موضوع را خود سیدالشهدا(ع) هم در حدیثی بیان کرده است.

وی عنوان کرد: داشتن همت بلند تنها در انجام کارهای دنیوی نیست، بلکه بلندهمتی در همه امور حتی در دعا کردن برای خود و دیگران هم وجود دارد، همان‌گونه که امام سجاد(ع) در دعاهای خود به‌ویژه در دعای مکارم الاخلاق، بالاترین درخواست‌ها را از خداوند متعال دارند و به این طریق به ما می‌آموزد که در دعاها و درخواست‌های خود از خداوند متعال هم باید بلندنظر باشیم.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در قیام عاشورا تنها خانواده و نزدیکان خود را در نظر نگرفته است بلکه با این عمل تمام افراد دنیا را در نظر داشت و به همه دنیا درس ایثار و آزادگی و داشتن همت بلند داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: امام حسین(ع) با همت بلند خود آینده بشریت را تضمین کرد و با قیام خود، روش و سبک درست زیستن و آینده‌نگری را به آیندگان آموخت.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی افزود: بنابراین یکی از مهم‌ترین درسهایی که می‌توان از قیام عاشورا و حماسه کربلا فراگرفت، ایثار، آزادگی و بلندهمتی در راستای کسب رضایت الهی است./9314/202/ب2

ارسال نظرات