۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۴۵۳۷۷۶
حجت الاسلام راشد یزدی:

طلاب مسلط به علوم روز باشند

استاد حوزه علمیه با بیان این که طلاب درس خواندن را جدی بگیرند، گفت: طلاب باید به علوم روز مسلط باشند و بدانند مردم زمان امروزه، مردم زمان قدیم نیستند و از علم بالایی برخورد دار هستند.
حجت ‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم راشد یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام کاظم راشد یزدی کارشناس مسائل دینی امروز ظهر در مدرسه علمیه محمودیه کرمان در دیدار با طلاب و اساتید حوزه های شهرستان کرمان، گفت: نخستین ابزار دین اسلام، قلم بوده که به واسطه آن دین به مردم معرفی می شود.

وی افزود: کتاب و قلم از معتبر ترین اسباب زندگی بشر قرار داده شده اند زیرا در قلم و کتاب خیری قرار داده شده است که تا روز قیامت دارای اعتبار است.

حجت الاسلام راشد یزدی با اشاره به این که خداوند در بعضی از سوره ها به قلم سوگند خورده است، اظهار داشت: معرفت سطحی، علمی و فلسفی سه درجه شناخت برای انسان ها در دنیا معرفی شده اند که طلاب سعی کنند علمی را که در حوزه های علمیه می خوانند، خوب و عمیق یاد بگبرند.

وی بیان داشت: اسلام دین علم است و چون علم است باید مردم آن را بفهمند و کسی از طلاب اگر در مورد چرایی آمدن به حوزه علمیه سوال کرد، در جواب آن شخص بگوید، آمدم به حوزه تا علم قرآن و اسلام یاد بگیرم و بعد به مردم دین را یاد بدهم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که آیه خمس آیه حکمی بوده و متعلق به تاریخ مشحصی نیست، خاطرنشان کرد: همان طور که همه مردم نمی توانند دکتر شوند، باید افرادی برای کسب دین، وارد حوزه علمیه شوند و بودجه آن ها هم از به وسیله خمس یا وجوهات دیگر تأمین می شود.

وی با توجه به این که نصف خمس به سادات می رسد به این دلیل که فرزندان پیامبر هستند و نصف آن به طلاب که درس می خوانند، داده می شود، ابراز داشت: طلابی که در حوزه های علمیه درس نمی خوانند، نمی توانند از خمس استفاده کنند زیرا پول خمس به افرادی داده می شود که درس بخوانند.

حجت الاسلام راشد یزدی بیان داشت: درس خواندن نخستین اولویت طلاب باشد و وقت خود را صرف کارهای بیهوده نکنید، طلاب امروز به واسطه امکاناتی که در اختیار دارند، باید درس را خوب بخوانند.

وی با اشاره به این که من به خاطر شهرت معروف شدم و علم بالایی ندارم، ادامه داد: کتاب منشور روحانیت رهبری را بخوانید و سعی کنید راه و روش درس خواندن و زندگی کردن طلبگی را از این کتاب یاد بگیرید.

کارشناس مسائل دینی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع)، تصریح کرد: اگر کسی به زمان خود عالم باشد، در این صورت تمام مشکلات جامعه را برای خود، جواب داده و اگر فردی سوالی را بکند، می تواند به تمام شبهات مردم جواب دهد و طلاب بدانند مردم زمان امروزه، مردم زمان قدیم نیستند و از علم بالایی برخورد دار هستند.

وی اظهار داشت: طلاب همچون بعضی از افراد نباشند که مشکلات به سوی آن ها هجوم بیاورند که در این صورت نمی توانند از طلبگی خود لذت ببرند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که زمان، زمان سرعت بوده و اشتباه در این عالم قابل جبران نیست، ادامه داد: کسانی که در شب امتحان، فقط درس می خوانند، این افراد مجرم بوده و طلاب سعی کنند ادبیات خود را قوی بخوانند تا درآینده باسواد باشند.

وی با توجه به این که این روزه های تعطیل را بیهوده صرف نکنید و سعی کنید جمعه ها ادبیات خودتان را قوی کنید، خاطرنشان کرد: حالت زمانی، از آفت های طلاب در هنگام درس شمرده می شود.

حجت الاسلام راشد یزدی ابراز داشت: طلابی که نمی توانند ازدواج کنند، سعی کنند عفت را در زندگی خود مقدم بر هر کاری بدانند همچون این که نگاه خودشان را در این دنیا کنترل کنند.

وی در پایان با بیان این که غریزه جنسی نباید آفتی برای طلاب باشد، گفت: خوردن، آشامیدن، خود پسندی، دوستی و غریزه جنسی از آفت هایی که بعضی از طلاب دچار آن شده اند و همه طلاب بدانند تا زمانی که طرف غریزه جنسی نروند، این موضوع آن ها را اذیت نمی کند./202/9707/ب1

ارسال نظرات