۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۴۵۳۸۱۸

دفتر کنسولگری عراق در تبریز مستقر می شود

مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی از استقرار دفتر کنسولگری عراق در تبریز با هدف ارایه خدمات بهتر و سریع‌تر به زائران اربعین حسینی خبر داد.
پیاده روی اربعین

امیر روحی ملکی، مدیر دفتر حج و زیارت استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که استقبال زائران حسینی از استان‌های شمال‌غرب کشور برای حضور در مراسم اربعین حسینی قابل توجه بوده است، اظهار داشت: با توجه به استقبال آذربایجانی‌ها جهت اعزام به عتبات عالیات طی روزهای آینده دفتر کنسولگری عراق در آذربایجان شرقی راه‌اندازی می شود.

وی با بیان این‌که دفتر کنسولگری عراق 24 مهر در تبریز مستقر خواهد شد، خاطرنشان کرد: طبق اطلاعیه‌هایی که پیش از این به اطلاع عموم مردم و عزاداران حسینی رسیده است، بیمه زائران در سالجاری الزامی است و سقف تعهدات بیمه تا 190 میلیون تومان خواهد بود، از این رو انتظار می رود تمامی زائران نسبت به این مسأله توجه کافی داشته باشند.

ملکی با اشاره به استقرار موکب آذربایجان شرقی در مرز مهران و کربلا همزمان با اربعین امسال، گفت: موکب های حسینی از استان‌های مختلف کشور با همکاری مردم عراق در طول مسیر سفر به کربلا برای پذیرایی از زائران حسینی مانند سال‌های گذشته مستقر خواهند شد، از این رو نیازی به صرف هزینه های اضافی برای خرید خوراک نیست.

وی با بیان این‌که ستاد بازسازی عتبات عالیات استان آذربایجان شرقی آماده دریافت نذورات نقدی و غیرنقدی زائران حسینی است، گفت: طبق هماهنگی های صورت گرفته میان سازمان حج و زیارت و وزارت امور خارجه، ویزای زائران اربعین حسینی 20 روزه است و تنها دفاتر زیارتی دارای مجوز از حج و زیارت می توانند برای نام‌نویسی زائران اقدام کنند.

مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که تاکنون بیش از 10 هزار نفر از استان آذربایجان‌شرقی برای سفر به کربلا همزمان با اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کرده اند، اظهار داشت: در اربعین امسال امکان صدور روادید کربلا برای گروه های کمتر از 5 نفری وجود ندارد.

روحی ملکی با اشاره به این‌که سفر به کربلا تنها با ارائه اسناد مسافرتی از جمله گذرنامه، بیمه نامه و روادید ممکن است، افزود: ثبت نام در سامانه سماح برای سفر به کربلا تا 24 آبان ماه ادامه دارد و کسانی که قصد سفر به کربلا دارند؛ می توانند با مراجعه سامانه سماح و یا دفترهای مسافرتی دارای مجوز ثبت نام کنند.

وی با بیان این‌که در اربعین سال گذشته 30 هزار زائر از آذربایجان شرقی به عراق سفر کردند، گفت: تمام هزینه ثبت نام سفر به کربلا به صورت اینترنتی دریافت می شود، بنابر این از مشتاقان زیارت کربلای حسینی می خواهیم در دفاتر غیررسمی اقدام به نام‌نویسی نکنند، چرا که هیچ گونه وجه نقدی دریافت نمی شود./935/302/ب2

 

ارسال نظرات