۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۴۵۳۸۴۴
رییس کمیته امداد کشور:

کمک‌‌های مردمی به صندوق‌‌های کمیته امداد سبب تعالی نظام می‌شود

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: کمک های مردم به صندوق های کمیته امداد تنها کمک به محرومان و مستمندان نیست بلکه سبب تعالی نظام اسلامی هم می‌شود.
پرویز فتاح -دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی فتاح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، سید پرویز فتاح، رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور، امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، اظهار کرد: کمیته امداد نهاد دولتی نیست بلکه یک نهاد انقلابی، مردمی و تحت نظارت مقام عظمای ولایت و رهبری است که کار آن هم کار خدایی است.

وی افزود: کمک‌هایی که مردم به صندوقهای کمیته امداد می‌کنند تنها کمک به محرومان نیست بلکه کمک به تعالی نظام است و همه مردم در طول روز در این یاری‌رسانی‌ها سهیم هستند.

فتاح از کارکنان کمیته امداد امام (ره) خواست خدمات کمیته امداد به محرومان را برای عموم مردم ملموس کنند تا مردم، کمیته امداد را همانند گذشته به‌عنوان خادم محرومان بشناسند و تأیید کنند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در ادامه بر تلاش این نهاد برای خودکفایی مددجویان با ایجاد اشتغال تأکید کرد و اظهار داشت: اصلی‌ترین هدف‌گذاری کمیته امداد ایجاد اشتغال و خودکفایی مددجویان است.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا مددجویان را از این طریق از حمایتهای کمیته امداد بی‌نیاز کنیم که تاکنون خراسان شمالی در اجرای این مهم از وضعیت خوبی برخوردار بوده است.

فتاح با اشاره به خودکفایی پنج‌درصدی مددجویان خراسان شمالی و خروج آنها از پوشش حمایت‌های کمیته امداد در نیمه اول امسال، افزود: با تلاش مستمر برای ایجاد اشتغال در نیمه دوم امسال هم می‌توانیم به همین میزان کاهش دست پیدا کنیم.

فتاح در ادامه با اشاره به پرداخت 130 هزار تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان نهاد کمیته امداد در سال گذشته، اظهار کرد: تنها راه کاهش شمار مددجویان و محرومان در جامعه خودکفا کردن خانواده است.

وی با اشاره به اینکه نهاد کمیته امداد امسال برای ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی و خودکفایی مددجویان هزار و 100 میلیارد تومان از محل اعتبارات بانکی و کمکهای دولتی دارد، تصریح کرد: با این میزان اعتبار و اقداماتی که در گذشته انجام شده پیش‌بینی نمی‌شود افزون بر 35 هزار خانوار در کشور خودکفا شده از چرخه حمایتهای مستقیم کمیته امداد خارج شوند.

فتاح در ادامه درباره تأمین مسکن مددجویان کمیته امداد در خراسان شمالی هم گفت: بسیاری از مددجویان کمیته امداد بیشترین دارایی و درآمدشان را برای تأمین رهن و اجاره مسکن هزینه می‌کنند که اگر بتوانیم مسکن آنها را تأمین کنیم اقدام مهمی برای توانمندسازی و خودکفایی آنها انجام داده‌ایم.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور افزود: کمیته امداد آماده است تا در صورت در اختیار گذاشتن زمین و مجوز ساخت از سوی مسؤولان استانی، ساخت مسکن برای مددجویان این نهاد را به طور کامل به عهده بگیرد./202/9314/ب1

ارسال نظرات