۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۲
کد خبر: ۴۵۳۸۶۳
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی مطرح کرد؛

عاقبت نجومی در انتظار دریافت کنندگان حقوق های نجومی

استاد حوزه علمیه گفت: انسان مؤمن کسی است که در شرایط سخت بر عقیده خود پایبند باشد؛ دربافت کنندگان حقوق های نجومی بدانند که این حقوق ها را نجومی پس خواهند داد.
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی در چهارمین شب از ایام سوگواری دهه نخست محرم در مسجد مقدس جمکران با تأکید بر محبت و مودت نسبت به اهل بیت(ع)، اظهار داشت: محمدبن حنفیه در یکی از جنگ ها به امیرالمؤمنین(ع) عرض کرد که چرا فقط من باید به قلب دشمن بزنم؟ پس حسنین(ع) چرا به میدان نمی آیند؟

فعال سیاسی و فرهنگی ابراز داشت: امام علی(ع) به محمدبن حنفیه پاسخ دادند که تو فرزند من هستی اما حسنین(ع) فرزندان پیامبر اکرم(ص) هستند و تو باید فدای آن ها شوی.

وی با بیان این که همه انسان ها مورد امتحان الهی قرار می گیرند، گفت: اگر ما تقوا نداشته باشیم و این محبت را درک نکنیم، امتحان خود را درست پس نداده ایم؛ مراقب باشیم که در امتحان محبت به اهل بیت(ع) شکست نخوریم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بیان داشت: همه کفار و دشمنان امام حسین(ع) حتی یک نقص و گناه نسبت به ایشان ذکر نکرده اند؛ در هیچ یک از منابع و کتب اسلامی گناهی از امام حسین(ع) نیاورده اند.

وی ادامه داد: اگر چه قرآن کریم برای مسلمانان و مؤمنان شفا قرار داده شده است اما همین کتاب الهی برای ظالمان چیزی جز ضرر ندارد.

استاد اخلاق حوزه علمیه افزود: رندی امروز با رندی دیروز فرق می کند و نمره آن هم فرق می کند، همانطور که جوان و عالم امروز با جوان و عالم دیروز صد در صد فرق می کند؛ مهم این است که انسان در شب عملیات و در انتخابات چگونه رفتار می کند.

وی خاطرنشان کرد: برخی تصور می کنند که هر کس در زمان پیامبر اکرم(ص) بوده، اصحاب ایشان و انسان های غیر منافقی بوده اند در حالی که در قرآن کریم سوره ای به نام منافقین نازل شده است؛ پس آن هایی که اسلام ظاهری داشتند و به پیامبر اسلام(ص) حسادت می ورزیدند، غیر از منافق چه بودند.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی اظهار داشت: کمالات انسانی به پول و شهرت نیست در حالی که امروزه افراد بسیاری شهرت را ظواهر دنیایی می دانند و بدتر این که افرادی این اشخاص را بیشتر از دیگران تحویل می گیرند.

دبیر کل جبهه پایداری تأکید کرد: من و شمایی که در قم هستیم باید بیشتر مراقب خود باشیم چرا که امتحان الهی برای ما سخت تر و سقوطمان هم مهلک تر است.

وی خاطرنشان کرد: ما باید چشم و گوش خود را باز کنیم و با تعقل تصمیم بگیریم نه این که همانند برخی کفار در زمان رسول خدا(ص) باشیم که پنبه در گوش خود می کردند تا سخنان ایشان را نشنوند؛ انسان عقل دارد و باید بر اساس آن تصمیم بگیرد.

استاد اخلاق حوزه علمیه ابراز داشت: بی بصیرتی خیلی بد است و کسی که بی بصیرت باشد، زود گول می خورد و همانند خوارج می شود؛ اجازه ندهید که هر طور می خواستند با شما رفتار کنند، انسان اختیارش در دست خودش است.

وی ادامه داد: افراد برای این که استاندار و نماینده شوند یا صاحب مقامی شوند، نباید ارزش ها و قواعد را زیر پا گذارند؛ این گونه نباشیم که با رشوه دین و عقیده خود را بفروشیم و وقایعی همانند عاشورا را تکرار کنیم.

فعال سیاسی و فرهنگی تصریح کرد: انسان وقتی ضعف ایمانی داشته و آخرت را باور نداشته باشد، در جلساتی شرکت می کند که آخرتش را ویران می کند؛ انسان مؤمن کسی است که در شرایط سخت بر عقیده خود پایبند باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی بیان داشت: این افرادی که حقوق نجومی دریافت کردند، نجومی هم باید پس بدهند؛ فکر نکنیم که هر کاری می خواهیم بکنیم و هیچ مشکلی هم پیش نمی آید؛ اگر در دنیا پاسخگو نباشیم، در آخرت عقوبت آن را خواهیم دید.

وی در پایان گفت: رزمندگان دفاع مقدس و مدافعان حرم امتحان خود را به خوبی پس دادند؛ شما هم باید میزان ایمان خود را بسنجید و زمانی که در شرایط گناه قرار می گیرید، بهترین فرصت است؛ لحظه انتخاب لحظه سختی است و در آن زمان است که حسینی و یزیدی بودن را خودتان انتخاب می کنید./840/پ202/ج1

ارسال نظرات