۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۳
کد خبر: ۴۵۳۸۷۰
استاد حوزه علمیه:

محبت به اهل بیت باید توأم با عمل باشد

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه محبت به اهل بیت(ع) باید توأم با عمل باشد، گفت: زیارت اهل بیت(ع) در صورتی با ارزش و دارای ثواب است که توأم با معرفت باشد اما متأسفانه معرفت ها عمیق نیستند.
حوزه های علمیه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، خانم جانجانی، استاد حوزه علمیه خواهران شامگاه چهارشنبه در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خامنه ای خواهران کرمانشاه، ابراز داشت: خداوند در قرآن می فرماید بالاترین مرتبه دوستی، محبت به خدا است، بنابراین اولین مرتبه ولایت، دوست داشتن است چنانچه این محبت در وجود انسان باشد روز قیامت آسوده است.

وی تأکید کرد: این حبّ باید توأم با عمل باشد، زیرا هر کس اهل ایمان و عمل صالح باشد خداوند او را دوست داشتنی می کند، محبت به امام حسین(ع) از این نوع است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: دومین مرتبه ولایت، معرفت است، زیارت اهل بیت(ع) در صورتی با ارزش و دارای ثواب است که توأم با معرفت باشد اما متأسفانه معرفت ها عمیق نیستند، ما امروز ملزم به مطالعه خطبه ها، سخنرانی ها و بررسی علل تاریخی قیام اباعبدالله الحسین(ع) هستیم.

خانم جانجانی گفت: معرفت به دو صورت اجمالی و تفصیلی وجود دارد که باید برای رسیدن به این هدف، معرفت تفصیلی کسب کنیم و به جایگاه امام(ع) پی ببریم چون هر چقدر معرفت بیشتر باشد محبت هم بیشتر خواهد شد.

این مسؤول اظهار کرد: سومین مرحله ولایت، اطاعت است، بسیاری از افراد در طول تاریخ محبت و معرفت داشته اند اما اطاعت پذیر نبوده اند اما برخی دیگر به خاطر اطاعت پذیری به جایگاه های خاصی دست یافته اند، دلیل برتری حضرت عباس(ع) بر سایر شهدا به دلیل همین اطاعت پذیری بوده است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: چهارمین مرتبه ولایت، نصرت است، هر کس می خواهد بداند که یاور امام زمانش است یا نه نگاه کند که چقدر حضرت ولی عصر(ع) را نصرت می کند.

خانم جانجانی در پایان گفت: طلاب برای انجام این رسالت باید به مباحث علمی و تخصصی ورود پیدا کنند، امروز در شرایطی به سر می بریم که دشمن خسته نیست و با تمام توان مشغول به کار است، در حالی که ولایت پذیری بدون این چهار مرتبه امکان پذیر نیست./967/202/ب2

ارسال نظرات